به گزارش ایرنا، در این برنامه آرزوهای نیازمندان استان در قالب نامه هایی نوشته شده در پاکت بر درختی با عنوان درخت آرزوها قرار گرفته و هر روز با حضور شماری از افراد خیر تعدادی از این پاکتها باز و این افراد تامین آنها را تقبل می کنند.
شاید پخش این ویژه برنامه در ابتدا این مساله را در اذهان متبلور می ساخت که آرزوهای نیازمندان شاید داشتن یک خانه و یا ماشین باشد اما وقتی در نخستین روز پخش اولین پاکت آرزو باز شد عمق محرومیت را نمایان ساخت.
نخستین آرزو داشتن یک فرش و یکدستگاه یخچال بود، شاید کمتر کسی اینرا باور داشته باشد که نوشته ها حداقل آرزوها بودند، آنهم از خانواده ای که چند فرزند معلول دارد.
پاکت ها یکی یکی توسط مجری باز شد و آرزوهایی که خوانده می شد ابتدایی ترین ها بود، از پسر بچه ای گرفته که آرزویش داشتن دوچرخه ای بود، تا خانواده ای در یکی از نقاط محروم که درخواست تعمیر سرویس بهداشتی منزلش را کرده بود یا آن مادری که بزرگترین آرزویش داشتن کولر در منزل بود و مقداری وسایل آشپزخانه برای چهار فرزند معلولش!
شاید اگر شنیدن این آرزوها باور آنها را برای اغلب افراد غیر ممکن می کرد ولی پخش مستند آنها این اطمینان را به بینندگان داد که در اطراف ما هستند افرادی که ابتدایی ترین نیازها به آرزوی آنها تبدیل شده و در سخت شرایط با مشکلات مالی دسته و پنجه نرم می کنند.
خوشبختانه پس از پخش نخستین برنامه شمار زیادی از افراد خیر با حضور در برنامه و یا بصورت تلفنی برای رفع مشکلات آنها اعلام آمادگی و موج کمکهای مردمی به نیازمندان آغاز شد.
روزه دارانی که این روزها میهمان ضیافت الهی هستند دلهای سخاوتمندشان به عشق رفع مشکلات نیازمندان تپیدن گرفت و برای رفع مشکلات آنها پیشگام شدند.
افرادی که با تماس تلفنی از جای جای استان ایلام برای رفع مشکلات نیازمندان اعلام آمادگی و هر روز بر شمار آنان افزوده می شود.
این برنامه هر روز ساعت 19:50 از شبکه استانی سیمای مرکز ایلام پخش چشمانی آنرا نظاره گرند تا مشکلاتشان را که بر درخت آرزوها آویزان کرده نوعدوستی بیاید و برای رفع آن اعلام آمادگی کند.
به گفته مدیر کل بهزیستی ایلام، ویژه برنامه روژیتی با هدف جلب مشارکتهای مردمی برای کمک به نیازمندان پیش از افطار پخش و امسال 10شب از این برنامه به اعلام نیازهای مددجویان اختصاص یافته است.
زهرا همتی افزود: خوشبختانه این برنامه با استقبال شماری از افراد خیر و نوعدوست مواجه و تاکنون بخشی از مشکلات نیازمندان که در این برنامه در قالب درخت آرزوها مطرح، رفع شده است.
وی اظهار کرد: با توجه به محدود بودن اعتبارهای دولتی و از طرفی گسترده بودن مشکلات مددجویان نیازمند مشارکت افراد خیر برای رفع آنها هستیم.
وی گفت: افرادیکه دارای تمکن مالی مناسب هستند می توانند با شرکت در این برنامه و رفع مشکلات نیازمندان در این کار خیر سهیم شوند.
به گفته وی، مردم می توانند کمکهای نقدی خود را به شماره حساب 3450600 بانک توسعه تعاون این اداره کل واریز نمایند.
25هزار نفر در ایلام زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.
اداره کل بهزیستی ایلام در چهار حوزه توانبخشی، امور اجتماعی، توسعه فرهنگی و پیشگیری و مشارکتهای مردمی، اشتغال و موسسه های خیریه به جامعه هدف و عموم مردم خدمت می کند.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.