به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: خیانت آل سعود و برخی از سران کشورهای مرتجع عربی علت اصلی انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف است.
وی افزود: خباثت‌ های رژیم جعلی اسرائیل در غزه و کشتار وحشیانه ده‌ها تن از مردم مظلوم فلسطین با حمایت‌های آمریکا و سکوت مجامع بین‌المللی و خیانت سران کشورهای مرتجع عرب به ویژه رژیم کودک کش آل سعود صورت پذیرفت.
خطیب جمعه ایلام ادامه داد: سکوت خجالت‌آور و ذلت‌بار حاکمان عربی مساله تازه‌ای نیست، پادشاه و حاکمان عرب در طول 70 سال اشغالگری رژیم صهیونیستی جز خیانت و سازش کاری و از پشت خنجر زدن به مبارزان فلسطینی چیز دیگری در کارنامه سیاه خود ندارند.
حجت الاسلام لطفی اضافه کرد: روابط پنهان و عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی و سکوت در برابر این همه جنایت به آرمان فلسطین سبب رسوایی و لعن و نفرین امت اسلامی نسبت به آل سعود و آل خلیفه به عنوان یک ننگ تاریخی در سرنوشت آنها ثبت خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برجام اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب از ابتدای مذاکرات بی اعتمادی خود را نسبت به آمریکایی ها ابراز داشتند و حتی کارشناسان بنگاه سخن پراکنی بی بی سی نیز بر این موضوع صحه گذاشتند ولی امروز برخی با بی انصافی نتیجه مذاکرات را به رهبری نسبت می دهند.
امام جمعه ایلام گفت: آمریکا و متحدان اروپایی به برجام به عنوان یک وسیله و زمینه ‌ساز براندازی نظام نگاه می‌کنند و حتی وزیر خارجه انگلیس برجام را دستبندی روی دستان ایران عنوان می ‌کند.
حجت الاسلام لطفی اظهار کرد: ماندن در برجام به معنای انجام تعهدات یکطرفه بوده و در حالی که هیچ عهدی از طرف مقابل به شکل عملی دیده نشده به نظر می رسد باید هرچه زودتر خود را از این توافق خارج کنیم.
وی تاکید کرد: تصمیم گیر اصلی در برجام آمریکایی ها هستند و کشورهای اروپایی تنها سیاست های این کشور استکباری را دنبال می کنند، با خروج آمریکا از برجام و عملی نشدن هیچ یک از تعهداتش از این توافق نامه چیزی باقی نمانده که آن را ادامه دهیم.
امام جمعه ایلام اضافه کرد: خوی استعماری کشورهای اروپایی نیز همانند آمریکایی ها تغییر پیدا نکرده و آنها نیز در عمل مجری سیاست های کاخ سفید هستند پس نباید به وعده ها و شعارهای آنان مبنی بر تعهد به برجام خوشبین بود.
حجت الاسلام لطفی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار نظارت بیشتر مسئولان امر به بازار و جلوگیری از افزایش قیمت کالاها بویژه در ایام ماه مبارک رمضان شد و گفت: اقشار کم درامد جامعه بیشترین آسیب را از نابسامانی در قیمت کالاهای اساسی می برند.
وی به فرا رسیدن هفته بسیج عشایر نیز اشاره کرد و گفت: این مناسبت را به عشایر شجاع و مرزدار تبریک عرض می‌کنم. عشایر عزیز نقش بی‌بدیلی در دفاع مقدس و جنگ حمیلی داشته‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام با اشاره به رحلت آیت‌الله طباطبایی افزود: این مصیبت را به عموم مردم به ویژه خانواده آن فقید از جمله همشیره زاده ایشان حجت‌السلام سید مجتبی سعیدی گلپایگانی نماینده مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری تسلیت می‌گویم.
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.