علی کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:غذاخوری های دارای مجوز برای پذیرایی و ارائه خدمت به مسافران و افرادی که به هر علت توان روزه گرفتن ندارند باید از اماکن سرپوشیده ای که در معرض دید عموم نیست، استفاده کنند.
کریمی یادآور شد: با هماهنگی اتاق اصناف، اعضای اتحادیه ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت به منظور رعایت حفظ شئونات ماه مبارک رمضان و همچنین رفاه حال مردم و مصرف کنندگان ضمن نظارت برعملکرد غذاخوری ها و اغذیه فروشی ها، میزان قیمت کالاهای مصرفی و مورد نیاز مردم نیز کنترل می شود.
وی افزود: با اجرای قانون احیای امر به معروف و نهی از منکر مصوب مجلس شورای اسلامی، مسائل و امورات مربوط به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارای، اصناف، دانشجویی، دانش آموزی، هیات های مساجد، ... واگذار شده است.
وی از برگزاری کلاس های اخلاق مدیران در روزهای چهارشنبه ماه مبارک رمضان خبر داد که مدیران و مسئولان دستگاه های مختلف استان با حضور در این کلاس ها با مبانی اخلاقی، فقهی و مسایل دینی بیشتر آشنا می شوند ضمن اینکه کلاس ها در همه شهرستان ها با حضور ائمه جمعه برگزار می شود.
کریمی گفت: با هماهنگی شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات استان ایلام در همه دستگاه های اداری بین نمازهای ظهر و عصر ائمه جماعت این ادارات به مدت 20 دقیقه باید موضوع های مختلف فقهی را برای نماز گذاران تشریح کنند.
وی توضیح داد: این موضوعات با محوریت مبانی اخلاقی، اهمیت مساله امر به معروف و نهی از منکر و ادای آن در سطح جامعه و جلوگیری از روزه خواری آشکار در محیط کار است که توسط ائمه جماعت دستگاه های اداری و با هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به استماع نمازگذاران می رسد.
وی همچنین از حضور کارشناسان حقوقی، پزشکی و دینی در صدا و سیمای مرکز ایلام به منظور تبیین فواید روزه از منظر دینی و پزشکی و جرایم مربوط به روزه خواری از نگاه حقوقی خبر داد.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.