دکتر نصرت ‌الله حیدری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اگر اسناد و تاریخ گذشته را بررسی کنیم می‌ توان دریافت که هیچ وقت آمریکا خیرخواه ملت ایران و حتی کشورهای منطقه و جهان سوم نبوده است.
وی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام، نقض آشکار تعهدات بین المللی است و خدشه بزرگی بر حیثیت این کشور وارد آورده است، افزود: بدون شک با تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج از برجام جامعه جهانی و افکار عمومی به آمریکا کاملا بدبین شده و این برای آمریکا بسیار پر هزینه خواهد بود.
دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان ایلام تاکید کرد: امروز برای همگان به خوبی روشن شد که ایران به تعهدات خود در برجام براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان نهاد راستی آزمایی، عمل کرده و این آمریکا است که مقررات بین ‌المللی را نقض و خلاف پیمان بین المللی عمل کرده است.
این فعال سیاسی تصریح کرد: ایران انتظار دارد کسانی که دیگر طرف های قرارداد چند جانبه برجام در برابر اقدام آمریکا، واکنش نشان داده و اقدام های اساسی برای جلب اعتماد ایران به عمل آورند، زیرا ملت ایران دیگر نمی ‌توانند مذاکرات بدون پشتوانه اعتماد کنند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه غرب باید به ایران در خصوص اجرای برجام تضمین دهد، تاکید کرد: با توجه به خروج آمریکا از برجام، طرف های اروپایی باید به طور متقابل در مقابل تصمیم غلط آمریکا موضع بگیرند چرا اگر چنین نشود ملت ایران خروج از برجام را بر هر چیزی ترجیح خواهند داد.
دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان ایلام اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا به غرب بد گمان بود اما برای آنکه حسن نیت خود را به جامعه جهانی نشان دهد پیرو استراتژی نرمش قهرمانانه از موضع اقتدار با غرب وارد گفتگو شد که منجر به امضای برجام گردید.
حیدری افزود: در شرایط کنونی وحدت و انسجام داخلی تکیه به منابع درونی و گفتگو با متحدان و دوستان نزدیک در منطقه می ‌توانند به برون رفت ما از شرایط کنونی کمک کند و ملت ایران همچون گذشته این بار آمریکا را نیز در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهند گذاشت.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.