عباس شمس الهی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته 71 واحد و سال 95 نیز 47 واحد صنعتی از گاز طبیعی بهره مند شدند.
وی با بیان اینکه هم اکنون 365 واحد صنعتی در استان از نعمت گاز برخوردار هستند، اظهار کرد: در چند سال‌ گذشته توسعه گازرسانی به صنایع موجب کاهش مصرف سوخت های آلاینده مانند گازوئیل و مازوت شده است که می تواند تاثیر بسزایی بر بهبود کیفیت هوا و کمک به محیط زیست داشته باشد.
مدیرعامل شرکت گاز ایلام تاکید کرد: ‌طرح های توسعه‌ ای که در چند سال‌ گذشته اجرا شده است با سرعت بیشتری امسال و سال آینده ادامه خواهند داشت و برنامه شرکت گاز این است تا در سال 97 تعداد 120 روستای دیگر استان را به شبکه گاز متصل کند.
شمس اللهی یادآور شد: هم اکنون عملیات اجرایی گازرسانی به 70 روستا در استان با انتخاب پیمانکاران در دست اجراست و بزودی طراحی 50 روستای دیگر با انتخاب پیمانکار آغاز می شود.
وی با اشاره به وضعیت شبکه گازرسانی در سطح روستاهای این استان گفت: در حال حاضر از تعداد 601 روستای استان 352 روستا با ضریب نفوذ 80 درصدی از شبکه گاز برخوردار هستند.
مدیرعامل شرکت گاز ایلام اضافه کرد: سال گذشته 89 روستا و یک شهر (ماژین دره شهر) از نعمت گاز برخوردار شدند که با اجرای این پروژه های گاز رسانی، پنج هزار و 500 انشعاب، 245 کیلومتر شبکه توزیع و 66 کیومتر خط تغذیه در استان ایلام اجرا شد.
وی در خصوص وضعیت شبکه گاز رسانی شهری نیز گفت: تنها سه شهر توحید، میمه و پهله زرین آباد از نعمت گاز برخوردار نیستند که کار اجرای خط تغذیه آنها شروع شده است.
وی افزود: با تاکیدات مدیریت ارشد استان مبنی بر همکاری همه دستگاه ها در اجرای عملیات گازرسانی در این مناطق تلاش خواهیم کرد تا پایان سال جاری این مناطق از نعمت گاز برخودار شوند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 12 هزار و 500 مشترک جدید در سال جاری در مناطق مختلف شهری و روستایی به شمار به مشترکان گاز بخش های خانگی، تجاری و صنعتی استان ایلام اضافه شد.
در حال حاضر از تعداد 25 شهر استان 22 شهر به شبکه سراسری گاز متصل شده اند.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.