به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز دوشنبه در بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان ایلام افزود: میزان مشارکت افراد خیر در ساخت و ساز مدارس این استان 40 درصد است در حالیکه این رقم در کشور 36 درصد است.
وی با قدردانی از کمک افراد خیر در امر مقدس مدرسه سازی، اظهار کرد: خیر اندیشی، نیک اندیشی و خردمندی ریشه در فرهنگ دینی و ایرانی دارد.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام بیان کرد: همگان از قدرت بخشندگی برخوردار نیستند چه بسا بسیاری از افراد متمکن در حوزه مشارکت همکاری ندارند و این لیاقت از سوی پروردگار به همگان تعلق ندارد.
نوذری اضافه کرد: دولت تدبیر و امید در حوزه مدرسه سازی اقدام های بزرگی انجام داده است به علت گستردگی نیازها همچنان نیازمند مشارکت افراد خیر هستیم.
وی یادآور شد: مشارکت در امور خیر از جمله مدرسه سازی دارای ثواب و اجر دنیوی و اخروی فراوان است که هر فردی با حداقل کمک می تواند در آن مشارکت داشته باشد.
نوذری با بیان اینکه پیشرفت هر جامعه ای در گرو توسعه آموزشی است، افزود: افراد در مدارس اصول انسانی و تعلیم و تربیت را فرا می گیرند بنابراین کمک در توسعه مدارس بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
به گزارش ایرنا، بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان ایلام روز دوشنبه همزمان با سراسر کشور با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی، فرهنگیان و افراد خیر در مجتمع امور تربیتی ایلام آغاز بکار کرد.
100 هزار دانش آموز در استان ایلام در بیش از یک هزار و 300 واحد آموزشی به تحصیل اشتغال دارند.
جشنواره خیرین مدرسه ساز همه ساله اردیبهشت ماه با هدف جلب کمک های مردمی برای ساخت مدارس برگزار می شود.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.