به گزارش ایرنا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام رویکرد جشنواره امسال را مشارکت افراد جوان در توسعه مدارس عنوان کرد و گفت: این رویکرد با عنوان رویش نیک اندیشان جوان در دستور کار قرار گرفته است.
محمدرضا حیدری افزود: با توجه به اینکه هدف اصلی این جشنواره جلب مشارکت های مردمی برای توسعه مدارس این استان است در رویکرد جدید سعی شده است زمینه مشارکت افراد خیر جوان در این عرصه فراهم شود.
وی با اشاره به کمک 160میلیارد ریالی در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز، جلب و جذب کمک های مردمی برای ساخت و توسعه هر چه بیشتر مدارس و فضاهای آموزشی، تقدیر از افراد خیر مدرسه ساز و فعالان این حوزه و اعلام نیازهای حوزه آموزشی را از جمله اهداف برپایی جشنواره بیستم برشمرد.
وی به نیازهای آموزشی این استان اشاره کرد و گفت: از مجموع یک هزار و 10 فضای آموزشی این استان بیش از 30 درصد به بازسازی نیاز دارد.
حیدری گفت: اعتبارهای دولتی برای استاندارد سازی این مدارس جوابگو نیست و در این زمینه نیازمند مشارکت افراد خیر هستیم.
وی با بیان اینکه روند جذب مشارکت های مردمی برای ساخت مدرسه در این استان بویژه در سال های اخیر قابل توجه است، افزود: اکنون 88 فضای آموزشی نیمه تمام با 331 کلاس درس در استان وجود دارد.
وی همچنین با بیان اینکه زنده یاد رحمان منصوری اولین شهید حوزه مدرسه سازی استان است، خواستار معرفی این شهید در سطح ملی شد.
به گزارش ایرنا، 100 هزار دانش آموز در استان ایلام در بیش از یک هزار و 300 واحد آموزشی به تحصیل اشتغال دارند .
جشنواره خیرین مدرسه ساز همه ساله اردیبهشت ماه با هدف جلب کمک های مردمی برای ساخت مدارس برگزار می شود.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.