منصور محبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره از سری برنامه های شانزدهمین جشنواره رضوی با همکاری معاون فرهنگی وزارت ارشاد و بنیاد بین المللی فرهنگی، هنری امام رضا(ع) آذرماه امسال برگزار می شود.
وی با بیان اینکه جشنواره امسال بر خلاف دوره های قبل خارج از دهه کرامت و آذرماه برگزار می شود، ادامه داد: جشنواره امسال در 2 گروه سنی بزرگسال بالای 17 سال با موضوع سفرنامه و خاطره نویسی و گروه سنی نوجوانان زیر 17 سال با موضوع خاطره نویسی برگزار می شود.
وی بخش ویژه جشنواره امسال را پیاده روی اربعین حسینی سید و سالار شهیدان عنوان کرد و یادآور شد: افرادی که در آیین باشکوه پیاده روی اربعین شرکت کرده می توانند آثار خود را در قالب خاطره یا سفرنامه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
به گفته محبی، در سفرنامه و خاطره نویسی این بخش نباید تنها به موضوع زیارت پرداخته نشده بلکه زائران می توانند رویدادها و تحول روحی و پیام این کنگره عظیم و اثرهای جهانی را مورد توجه قرار دهند.
وی گفت: آثار ارسالی باید برای نخستین بار به جشنواره ارسال و متعلق به یکی از موضوع های جشنواره در سفر به مشهد مقدس و زیارت امام رضا(ع)، سفر به قم و زیارت حضرت معصومه(س) و سفر به شیراز زیارت حرم شاهچراغ و یا زیارت امامزادگان باشند.
وی اضافه کرد: در این دوره همچنین سفرنامه و خاطره نویسی با موضوع زیارت امام موسی کاظم(ع) نیز پذیرفته خواهد شد.
مسئول دبیرخانه نمایندگی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در استان ایلام آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را 25 آبان ماه عنوان کرد و گفت: تجلیل از برگزیدگان جشنواره نیز 25 آذرماه برگزار می شود.
محبی از شرکت کنندگان خواست آثار خود را به دبیرخانه دائمی هفتمین جشنواره بین المللی سفرنامه و خاطره نویسی رضوی و یا سایت این جشنواره ارسال کنند.
وی اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت(ع)، تقدیر از تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار حوزه رضوی و اهل بیت(ع) را از اهداف برپایی این جشنواره برشمرد.
وی با ذکر اینکه برگزاری جشنواره هفتم رضوی به همت بخش خصوصی (موسسه فرهنگی، هنری عصر پیام ایلام) به عنوان مجری برگزار کننده و با نظارت و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، افزود: این جشنواره سال جاری برای یازدهمین سال متوالی برگزار می شود ولی هفتمین دوره برگزاری سراسری آن با موضوع سفرنامه و خاطره نویسی است که استان ایلام میزبانی آن را بر عهده دارد.
جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با موضوع های مختلف فرهنگی، هنری و علمی همه ساله دهه کرامت از میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) با هدف توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در سراسر کشور برگزار و 10 سال متوالی استان ایلام میزبان این جشنواره بوده است.
برگزاری این جشنواره در استان ایلام از سال 87 آغاز شد و تاکنون بصورت متوالی همه ساله در رشته های مختلف پیامک رضوی، تحقیق و پژوهش با موضوع رضوی و سفرنامه و خاطره نویسی دهه کرامت برگزار شده است.
ششمین جشنواره رضوی پارسال در استان ایلام برگزار شد و در مجموع بیش از 200 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.