به گزارش ایرنا، شادمهر کاظم زاده روز سه شنبه در جریان سفر رئیس کمیته امداد کشور به شهرستان های دره شهر و بدره اظهار کرد: یکی از اصلی ترین دغدغه های مددجویان زیرپوشش نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد نداشتن مسکن است و با توجه به اینکه در برخی شهرها همچون دره شهر مسکن های مهر بدون متقاضی احداث شده اند، می توان از این فرصت برای در اختیار قرار دادن آنها به مددجویان استفاده کرد.
وی بر لزوم واگذاری تسهیلات به مددجویان واجد شرایط به منظور توانمندسازی آنها تاکید کرد و افزود: تسهیلات کمیته امداد نباید در اختیار کسانیکه زیر پوشش نیستند، قرار گیرد.
نماینده مردم شهرستان های دهلران ، دره شهر ، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مهم ترین دغدغه خانواده های ایلامی بیکاری جوانان و بویژه دانش آموختگان دانشگاهی است ولی با توجه به ظرفیت های استان می‌توان با سرمایه گذاری مناسب انقلاب شغلی در ایلام ایجاد کرد.
کاظم زاده اضافه کرد: شهرستانی همچون دره شهر علی رغم وجود آثار تاریخی، کشاورزی و صنعتی نیازمند سرمایه گذاری بیشتر است و امیدواریم مسئولان ارشد کشور و استان نگاه ویژه ای به این منطقه داشته باشند.
وی همچنین خواستار راه اندازی اداره کمیته امداد در بخش ماژین شهرستان دره شهر با توجه به بعد مسافت و محرومیت انباشته این منطقه شد.
همچنین رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و کاظم زاده نماینده مردم استان در مجلس با حضور در محل فرمانداری شهرستان بدره مسائل و مشکلات افراد تحت پوشش را بررسی و پس از بحث و تبادل نظر، تصمیمات بسیار خوبی برای کاهش مشکلات محرومین گرفته شد.
افزایش اعتبار برای ساخت مسکن مددجویان، افزایش سهمیه مسکن شهرستان بدره، تامین اعتبار تهیه جهیزیه نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بدره، افزایش قابل توجه اعتبار بهداشت و درمان ، تحت پوشش درآوردن همه افراد در انتظار و محرومین در نوبت شهرستان، افزایش اعتبار وام در سرفصل های مختلف برای کمک به مددجویان تحت پوشش ازمهم ترین تصمیمات اتخاذ شده در این نشست بود که برای اجرا به استان ابلاغ شد.
12 درصد از جمعیت 17 هزار نفری شهرستان بدره با 860 خانوار و یک هزار و 920 نفر از مزایای مستمر کمیته امداد برخوردار هستند.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.