به گزارش ایرنا، محمد علی اکبری روز سه شنبه در اختتامیه هشتمین جشنواره و نمایشگاه درون دانشگاهی حرکت در دانشگاه ایلام، اظهار کرد: اساس تحول در برنامه های دانشگاه، اعتماد به دانشجویان است و در این راستا فرصت برای نقش آفرینی تمامی دانشجویان علاقمند با هر سلیقه و گرایشی فراهم است.
وی تاکید کرد: دانشجویان نیز در مقابل این اعتماد، خود را اثبات کرده و مورد قبول واقع شده اند بنابراین امکانات و فرصت دانشگاه در اختیار هر مجموعه ای که قرار می گیرد باید در راستای حفظ هویت و نام دانشگاه بکار گرفته شود.
رئیس دانشگاه ایلام گفت: دانشگاه توجه خود را به هر برنامه ای که مورد قبول و رضایت عمومی دانشجویان قرار گیرد، معطوف خواهد کرد و هیچ شخص و گروهی حق ندارد در راستای ضعیف کردن برنامه های گروه های دیگر تلاش و تمامی برنامه ها باید به رسمیت شناخته شوند.
علی اکبری یادآور شد: در پیش گرفتن این رویه شعار نبوده و اتفاقی نیست و یکی از زمینه های تمام عیار بودن دانشگاه است و به جدیت دنبال می شود.
وی اظهار کرد: در هشتمین دوره جشنواره حرکت در دانشگاه ایلام برای نخستین بار انجمن های علمی گروه های علوم انسانی، جامعه شناسی، زبان انگلیسی و ریاضی نیز فعالیت داشتند تا همه بدانند بر خلاف نظر عامه مردم، تمامی رشته ها در جامعه کاربرد دارند و محدود به چند رشته فنی و مهندسی نیست.
رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه امسال برای نخستین بار غرفه مربوط به بخش بین الملل دانشگاه نیز با حضور دانشجویان در جشنواره حرکت حضور داشت، تاکید کرد: 2 گروه زبان انگلیسی و عربی باید خود را برای ایفای نقش بیشتر در بین المللی شدن دانشگاه آماده کنند.
علی اکبری افزود: پذیرش دانشجوی خارجی از سیاست های دولت جمهوری اسلامی است و بر این اساس دانشگاه ایلام نیز دیپلماسی علمی و فرهنگی دولت را دنبال می کند.
وی با تاکید بر اینکه هویت، پرچم و زبان دانشجویان خارجی مورد احترام است، یادآور شد: نگاه ملی در خصوص بحث پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشگاه دنبال می شود و دیگر نگاه های گروهی و بخشی موجود باید خود را با نگاه ملی وفق دهند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام نیز گفت: در هشتمین دوره جشنواره و نمایشگاه درون دانشگاهی حرکت ویژه انجمن های علمی دانشجویی، 38 انجمن علمی دستاوردهای خود در 2 بخش نمایشگاهی و کتبی در زمینه های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری را به مدت سه روز نمایش گذاشته اند.
حمیدرضا امامی پور اظهار کرد: جشنواره حرکت هر سال در 2 سطح دانشگاهی و ملی برگزار می شود و دارای 2 بخش است که در بخش اول فعالیت انجمن های علمی در زمینه های آموزشی و ترویجی، تالیف کتاب، اختراع و کارآفرینی مورد داوری قرار گرفته و برگزیدگان به جشنواره ملی راه می یابند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام تاکید کرد: بخش اول این جشنواره با داوری فعالیت انجمن های علمی دانشجویی در محورهای 10 گانه برگزار می شود و برگزیدگان به مرحله ملی جشنواره راه می یابند.
امامی پور اظهار کرد: بخش دوم جشنواره نیز شامل برگزاری نمایشگاه است و انجمن های علمی دستاوردهای یکساله خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار می دهند.
وی تاکید کرد: غرفه های برتر توسط کمیته حمایت از انجمن های علمی بر اساس شاخص هایی از جمله شیوه غرفه داری، تبلیغات و ارائه مطالب به بازدید کنندگان انتخاب می شوند.
وی افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت های علمی، شناسایی انجمن ها و گروه های دارای دستاوردهای ممتاز، انعکاس و انتقال تجربه های موفق، آشنایی و ارتباط دانشجویان با جامعه و نهادهای خارج از دانشگاه و تشویق دانشجویان به انجام فعالیت های مورد نیاز جامعه را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

**برگزیدگان هشتمین دوره جشنواره ملی حرکت در دانشگاه ایلام معرفی شدند
در آئین اختتامیه هشتمین دوره جشنواره و نمایشگاه درون دانشگاهی حرکت به شرح زیر معرفی شدند:
انجمن های علمی دانشجویی بهداشت مواد غذایی، فناوری اطلاعات، علوم آزمایشگاهی، صنایع غذایی و تربیت بدنی به ترتیب عنوان های اول تا پنجم جشنواره را کسب کردند.
همچنین انجمن های علمی دانشجویی علوم باغبانی، مهندسی آب، معماری، ژنتیک گیاهی و جنگلداری نیز از سوی هیات داوران شایسته تقدیر شناخته شدند.
انجمن دانشجویی تربیت بدنی نیز عنوان برتر از نگاه مخاطبان را کسب کرد.
احسان شاکری، پژمان لطفی، علی باپیری و محمد یونسی نیز از برگزیدگان جشنواره ملی و بین المللی حرکت در سال گذشته تجلیل شدند.
به گزارش ایرنا، جشنواره ملی حرکت رویدادی برای رقابت، عرضه و نمایش دستاوردهای برتر علمی – دانشجویی است. این جشنواره، سالانه با همکاری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، پژوهشگاه‌ها و سایر مراکز علمی و با حمایت و مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود. در این جشنواره آثار و دستاوردهای علمی دانشجویان که مستقل از برنامه آموزشی دانشگاه انجام شده و به ثمر رسیده است، پذیرش می‌شوند و آثار برگزیده از میان آن­ها انتخاب و در آئین پایانی جشنواره معرفی خواهند شد.
اهداف برگزاری این جشنواره افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های علمی و حمایت و تشویق آنها ، شناسایی انجمن‌ها، گروه‌ها و دانشجویان دارای دستاوردهای علمی ممتاز و تقدیر از آنها ، انعکاس و انتقال تجربه فعالیت‌های علمی موفق و الگو میان دانشجویان ، تشویق دانشجویان به فعالیت متناسب با اولویت‌ها و نیازهای کشور است.
6032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.