به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی ایلام افزود: ضرورت ایجاد هماهنگی و انسجام هرجه بیشتر برنامه‌ها در این زمینه لازم است.
وی با اشاره به شعار امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی یادآور شد: تحقق آین شعار باید ابتدا از مسوولان آغاز تا مردم نیز با همراهی آنها برای تحقق این شعار که موجب دلگرمی تولید کنندگان داخلی شده تلاش کنند.
امام جمعه ایلام بر تولید کالاهای با کیفیت بومی در کشور تاکید کرد و افزود: این راهکار خود به خود موحب روی آوردن مردم به خرید محصولات تولید داخل می شود.
لطفی اضافه کرد: افرادیکه تریبون دارند نظیر روحانیان و همچنین رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم و ترویج و اجرایی شدن شعار امسال خواهند داشت.
وی با اشاره به فشارها و تحریم های اقتصادی گفت: حمایت از کالای ایرانی به معنی مبارزه با فشارهای اقتصادی غرب است و موجب می شود راه به جایی نبرند.

** تقویت پایه های نظام محور تمامی برنامه های فرهنگی باشد
استاندار ایلام نیز در این نشست با اشاره به آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامی و شرایط حساس کشور گفت: تقویت نظام باید در گفتار و اجرا اساس کار همگان قرار گرفته و در این راه با محوریت ولایت حرکت کرد.
قاسم سلیمانی دشتکی با آسیب های اجتماعی استان اشاره کرد و گفت: هنرمندان، نویسندگان و رسانه ها در بررسی آسیب های اجتماعی و ریشه یابی آنها برنامه های تاثیرگذار داسته باشند.
وی همچنین به توسعه ایلام اشاره کرد و گفت: باید برای سرمایه گذاران خارج استان امنیت اقتصادی ایحاد شده تا تمایل به سرمایه گذاری در ایلام پیدا کنند.
استاندار ایلام افزود: ستاد توسعه استان با حضور افراد با نفوذ سطح کلان در آینده نزدیک تشکیل و با تقسیم کار در هر وزارتخانه برای پیشرفت و آبادانی ایلام تلاش خواهد شد.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: به تمامی دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده که از خریداری کالاهای خارجی که مشابه تولید داخلی آنها وجود دارد خودداری کنند.
وی در خصوص برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله حیدری ایلامی و روحانیان استان گفت: این برنامه سال جاری برگزار و کنگره شهدای استان نیز سال آینده برگزار خواهد شد.
7171 /6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.