به گزارش ایرنا محمد تاسمه روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ملکشاهی بر نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و افزود: کتاب و کتابخوانی از گذشته مورد توجه مردم ایران زمین بوده و جامعه بدون کتاب و مطالعه یک جامعه بدون رشد و تکامل است.
وی با بیان این که کتابخانه ها نقش موثری در اعتلای فرهنگ و جلوگیری از افزایش معضلات اجتماعی دارند ، افزود: با وجود پیشرفت های خیره کننده بشر در فضای مجازی کتاب و کتابخوانی همچنان اهمیت خود را حفظ کرده است.
رئیس انجمن کتابخانه های شهرستان ملکشاهی کتابخوانی و مطالعه را زیربنای تقویت شاخص های فرهنگی هر جامعه دانست و گفت: وجود کتابخانه های بزرگ و غنی در دوران های مختلف و اهتمام حاکمان زمان به ساخت کتابخانه ها و استفاده از اندیشمندان در امر حکومت دلیل بر همین مطلب است.
تاسمه با تاکید بر اینکه نباید از ظرفیت مهم کتابخانه های عمومی در راه اعتلای علمی و فرهنگی جامعه غافل شویم گفت: با همراهی همکاران در کتابخانه های عمومی شهرستان و همچنین سایر ادارات به ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر می توان گام های موثری در این شهرستان در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی برداشت.
فرماندار ملکشاهی اظهار کرد: به عنوان عضوی از این مجموعه، تمام توان خود را در مواردی از قبیل تخصیص بودجه، فرهنگی و پشتیبانی برنامه های فرهنگی به کار خواهم بست.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مردم شهر ارکواز از موقعیت کنونی کتابخانه عمومی رضایت ندارند کتابخانه عمومی شهر با همکاری شهرداری در محل پارک شهدا احداث و مطابق استاندارد های روز تجهیز می شود .
سرانه فضای مطالعه در شهرستان ملکشاهی با وجود فعالیت تنها دو کتابخانه عمومی در دو شهر ارکواز و مهر بسیار پایین است که احداث کتابخانه های جدید در اعتلای علمی و فرهنگی شهرستان مهم و اثر گزار است.
شهر ارکواز به عنوان مرکز شهرستان ملکشاهی تنها یک کتابخانه عمومی دارد که آن نیز در آخرین نقطه حاشیه شهر و بدور از دسترس عموم و راحتی مردم و اهالی مطالعه گر این شهر قرار گرفته است.
دسترسی به این کتابخانه عمومی که فاقد هر گونه تابلو راهنمایی شهروندان است، مستلزم عبور از میان چندین خیابان و کوچه پس کوچه است که هر فردی پس از یک بار تلاش و مراجعه عطایش را به لقایش می بخشد و دیگر به این مکان مراجعه نمی کند.
معدود اعضای دائم و فعال کتابخوان این کتابخانه نیز یا در نزدیکی این محل سکونت دارند و یا چاره ای جز مراجعه با این مکان ندارند .
این در حالی است که این کتابخانه عمومی با دارا بودن 18 هزار جلد کتاب های نفیس و مرجع علمی در رشته های مختلف خود گنجینه ای از علم و دانش و هنر و فرهنگ است که بلا استفاده مانده است.
دور بودن این کتابخانه عمومی از مرکز جمعیتی شهر و نامناسب بودن موقعیت مکانی آن باعث گله مندی شهروندان بوده که خواستار تغییر این مکان فرهنگی به یک موقیت مناسب تر هستند.
.7179/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.