به گزارش ایرنا، پرویز فتاح شامگاه سه شنبه در نشست با استاندار و مسوولان استان ایلام با بیان اینکه این رقم سال گذشته 40 هزار میلیارد ریال بود، افزود: هیچ موردی در بودجه امسال بیشتر از 10 درصد رشد نداشته که به معنی رویکرد و نگاه مثبت دولت برای ریشه کنی فقر است.
فتاح اعتبار مصوب برای ریشه کنی فقر از محل صندوق توسعه ملی در سال جاری را یک و نیم میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: عزم ملی در کشور برای رفع فقر ایجاد شده است و می توان مرحله به مرحله فقر را کاهش داد بطوریکه در سال های اخیر 15 درصد از جمعیت مددجویان زیر پوشش این نهاد ، کاهش یافته است.
فتاح درآمد مردمی سال 96 این نهاد را 21 هزار میلیارد ریال و درآمد هر یتیم در کشور از طرح اکرام را یک میلیون و 450 هزار ریال در ماه عنوان کرد و گفت: سال گذشته 24 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال مددجویان پرداخت و 40 هزار میلیارد ریال نیز از منابع دولتی برای آنان هزینه شد.
وی همچنین به نیازمندی های مددجویان در زمینه مسکن اشاره کرد و گفت: در صورتیکه 100 هزار واحد مسکونی ساخته شود، مشکل تامین سرپناه مددجویان رفع و تمامی آنها صاحبخانه خواهند شد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: 6 درصد جمعیت کشور زیر پوشش خدمات مستمر کمیته امداد امام(ره) هستند که این رقم در ایلام 10 درصد است.
وی به برداشت اشتباه برخی سایت ها از سخنان اخیرش در مشهد درباره فقر اشاره کرد و گفت: ما نگفتیم فقر در کشور رفع شده است، شعار دولت تدبیر و امید رفع فقر بوده و با رویکرد مثبتی که داشته به تعهد خود عمل کرد ولی این به معنی ریشه کنی فقر در کشور نیست.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) دوشنبه 17 اردیبهشت ماه در سفر به خراسان رضوی و در نشست شورای اداری و توسعه این استان اظهار داشت: دکتر روحانی شعار رفع فقر داد که منصفانه در جوار بارگاه مطهر علی بن موسی الرضا(ع) اعلام می کنم که ایشان به این شعار خود پایبند بوده و عمل کرده اند.
فتاح در ادامه با اشاره به تهدیدهای ترامپ در مورد برجام گفت: آمریکا خیال می کند با تحریم ملت ایران را به ستوه می آورد ولی راه بجایی نخواهد برد چراکه ملت ایران با وحدت به انقلاب و کشورشان وفادار هستند.
گفتنی است، هم اینک در این استان بیش از 60 هزار نفر به صورت مستمر و موردی از خدمات کمیته استفاده می کنند که از این تعداد 18 هزار نفر سالمند معادل 37 درصد، 11 هزار سرپرست خانوار زن معادل 52 درصد و سه هزار و 240 نفر از خانواده ایتام و محسنین هستند.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.