به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه سه شنبه در دیدار با رییس کمیته امداد کشور اظهار کرد: خوشبختانه با نگرش مثبت مجلس و دولت کارهای بسیار بزرگی توسط این نهاد برای مددجویان انجام شده است.
وی بیان کرد: هم اینک در این استان بیش از 60 هزار نفر به صورت مستمر و موردی از خدمات کمیته استفاده می کنند که از این تعداد 18 هزار نفر سالمند معادل 37 درصد، 11 هزار سرپرست خانوار زن معادل 52 درصد و سه هزار و 240 نفر از خانواده ایتام و محسنین هستند.
استاندار ایلام با بیان اینکه از این تعداد 23 هزار نفر آماده کار و تولید هستند گفت: در تفاهم نامه ای که منعقد می شود پرداخت وام خود اشتغالی به مبلغ 410 میلیارد ریال برای 2 هزار نفر پیش بینی شده است.
سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه در استان انجمن ها و سمن های بسیاری فعالیت دارند، پیشنهاد کرد که از محل مستمری مددجویان و کمکی که کمیته و استان دارد در هر شهرستان یک کارخانه بزرگ با تسهیلات دولتی تاسیس و با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بانکی به خانواده های فارغ التحصیل یک واحد صنعتی بزرگ در استان و در هر شهرستان هم یک کارگاه کوچک ایجاد شود.
درویشی، معاون استاندار نیز در این نشست گفت: اشتغال یک چرخه است و تنها با تسهیلات و وام ایجاد نمی شود و باید ایجاد مهارت و ارائه آموزش در کنار آن باشد.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.