به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست مشترک شورای برنامه ریزی استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان ایلام افزود: سفرهای شهرستانی قبل از توزیع بودجه 97 که همراه با بازدید میدانی و کار کارشناسی دقیق بود توانست در توزیع بودجه ها با توجه به مشکلات و مسائل هر شهرستان در راستای توزیع عادلانه همراه با رعایت توازن منطقه ای و اسناد بالادستی بسیار امیدوار کننده باشد.
وی ادامه داد: تلاش ما رفع مشکلات شهرستان ها با در نظر گرفتن اسناد بالادستی مانند قانون بودجه سالانه، قانون برنامه ششم و سند بالادستی آمایش سرزمینی بوده است.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به ظرفیت های بالای استان و رسالت مدیران در جذب سرمایه گذاران گفت: در راستای جذب سرمایه گذاران ستاد خدمات سرمایه گذاری شکل گرفته و تقسیم کار لازم صورت گرفته و از فرمانداران انتظار است در جذب سرمایه گذاری و اشتغال رقیب یکدیگر باشد، باید افراد بالقوه سرمایه گذار هر شهرستان مشخص شده و بانک اطلاعاتی تشکیل شود.
سلیمانی دشتکی، از تشکیل بانک اطلاعات سرمایه گذاران هم استانی خارج از کشور اشاره کرد و گفت: در همین راستا یک همایش بزرگ با حضور سرمایه داران ایلامی در سراسر دنیا تشکیل شده و در جهت جذب سرمایه گذاران کلان برای استان تلاش خواهیم کرد.
وی افزود: علاوه بر فرصت های موجود برای سرمایه گذاری، تهدیدات بسیاری هم در استان وجود دارد و با وجود امکانات خدادادی فراوان در استان سرمایه گذاران به سختی وارد استان می شود.
استاندار ایلام ادامه داد: این امر نشان از مشکلات فرهنگی در استان دارد که در این زمینه باید با فرهنگ سازی مناسب در بین مردم استان و جلوگیری از برخورد با سرمایه گذاران مختلف از جمله تأکید بر استخدام بومی و معارضان زمین های واگذار شده به سرمایه گذاران اقدام کرد.
وی با تقدیر از همه مدیران به دلیل حضور در جلسات در ساعات غیر اداری و ایام تعطیل تأکید کرد: برگزاری این گونه جلسات نتایج خوب و پرباری برای شهرستان ایلام به عنوان مرکز استان دارد چراکه شهرستان ایلام با توجه به اینکه مرکز استان بوده و از همه ایلات و مناطق در این شهرستان حضور دارند باید از توجه خاصی برخوردار باشد.
استاندار ایلام همچنین در خصوص ایجاد پارک جنگلی در جاده ارغوان بر حفظ محیط زیست در این منطقه تاکید کرد و از محیط زیست و دیگر دستگاه ها خواست تا در خصوص بازرسی های مستمر و مکرر در این منطقه و رعایت موارد از طرف پیمانکار اقدام کند.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.