به گزارش خبرنگار ایرنا، ایوب درویشی روز شنبه در نشست شورای سرمایه گذاری استان اظهار کرد: مرکز خدمات سرمایه گذاری محل تجمیع اطلاعات در خصوص طرح ها با توجه به ظرفیت های موجود باید باشد تا هرکسی که توانایی اجرا دارد با مراجعه به این مرکز بتواند طرح مورد نظر خود را دریافت و اجرا کند.
وی تاکید: پروژه هایی که در مرکز خدمات سرمایه گذاری مورد تایید قرار گرفته اند همه مراحل آنها از نظر اجرایی و فنی و ظرفیت و توانمندی بررسی و قابل اعتماد است که فرد می تواند به دنبال اجرایی شدن آن باشد.
وی افزود: باید مرکز خدمات سرمایه گذاری در شهرستانها به ریاست فرمانداران تا پایان هفته آتی فعال شود و در این مرکز سرمایه گذاران و فارغ التحصیلان بیکار شناسایی و طرح های قابل اجرا به آنها معرفی شود.
درویشی گفت: باید دستگاه های عضو و غیر عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری طرح های مورد نظر که قابلیت سرمایه گذاری در این استان را دارند به مرکز معرفی تا اطلاعات آنها تجمیع شود.
وی افزود: باید اطلاع رسانی لازم در خصوص این مرکز صورت گیرد و اتاق های بازرگانی، مناطق آزاد و رسانه ها به خوبی از طرح هایی که قابلیت اجرا در استان دارند مطلع شوند تا بتوان به این طریق سرمایه گذاران را جذب کرد.
وی به تشکیل کمیته فرعی در شهرستانها توسط فرمانداران تاکید کرد و گفت: تشکیل این کمیته ها باید منجر به شناسایی سرمایه گذاران شود تا طرح های مناسبی در مناطق مختلف استان پیگیری و اجرا شود.
وی به استفاده مدیران از تجربیات موفق سایر استانها تاکید کرد و افزود:باید فرصتی فراهم شود تا مدیران بتوانند از طرح های بزرگ صنعتی و تولیدی کشور بازدید کنند.
وی به برگزاری نشست با چهار شرکت وابسته به دولت در هفته آینده اشاره کرد و گفت: باید تفاهم نامه متناسب با ظرفیت های استان تهیه تا از طریق این شرکت ها پیگیری اجرای طرح های مختلف در استان باشیم.
مدیرکل برنامه و بودجه استان نیز در این نشست به بهبود فضای کسب و کار به عنوان یک شاخص در ارزیابی عملکردها اشاره کرد و گفت: ظرفیت سازی و توانمندسازی بخش خصوصی جزو وظایف دستگاه ها برای جذب سرمایه گذاران است که در عملکرد آنها تاثیر مثبت دارد.
رحمت اله قیصوری اظهار کرد: اعتبارات عمرانی شهرستانها باید به سمت زیرساخت های سرمایه گذاری سوق پیدا کند و از اجرای طرح های غیر ضروری خودداری شود.
وی افزود: پروژه هایی که در سفرهای شهرستانی از سوی فرمانداران مطرح شد، خوب بود و در جهت توسعه زیر ساخت های سرمایه گذاری آنها بود.
وی به ظرفیت قابل توجه تبصره 18 درخصوص سرمایه گذاری و توجه به مناطق مرزی اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت با کمک بعضی از سازمانهای وابسته به دولت در راستای ایجاد سرمایه گذاری در مناطق مرزی استفاده کنیم.
وی ادامه داد: همچنین ظرفیت تبصره 19 بودجه نیز بسیار مناسب است که ظرفیت خوبی برای بخش خصوصی ایجاد کرده که می توانیم از آن در راستای سرمایه گذاری در استان در بخش های مختلف کشاورزی، گردشگری و ...استفاده کنیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست معاون هماهنگی و توسعه منابع استاندار ایلام از عدم حضور چهار نفر از فرمانداران در این نشست با وجود دعوت امور اقتصاد و دارایی انتقاد کرد و خواستار پیگیری علت عدم حضور آنان شد.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.