جواد رسولی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دامداران و پرورش دهندگان دام سبک در استان، دام های خود را با قیمت بیشتر از بهای صنف قصابان به دلالان و واسطه ها می فروشند و از فروش دام به صنف خودداری می کنند.
وی علت این امر را پایین بودن نرخ تعیین شده صنف قصابان در مقابل بهای پرداختی دلالان و نیز نقد بودن بهای دام سبک توسط واسطه ها ذکر کرد.
رئیس صنف قصابان ایلام یادآور شد: اتحادیه قصابان با توجه به هزینه های جاری چون حمل و نقل دام بعد از خرید، پرداخت هزینه کشتار دام به کشتارگاه، بهای حامل های انرژی، اجاره مغازه و ... دام را با نرخی کمتر از قیمت واسطه ها و نیز به صورت غیر نقدی از دامدار خریداری می کند تا متضرر نشود.
رسولی گفت: دلالان دام را با قیمت بیشتری خریداری و آنها را به مقصد کشورهای عربی چون کویت و قطر صادر می کنند.
وی افزود: واسطه ها با استفاده از وضعیت دلار و افزایش نرخ آن دام های خریداری شده از دامداران استان ایلام را به نرخ دلار به کشورهای عربی می فروشند.
رسولی یادآور شد: مشکل صدور دام زنده به کشورهای عربی و افزایش گوشت قرمز تنها مختص به استان ایلام نیست و بلکه در تمام کشور این موضوع به یک معضل تبدیل شده است.
به گفته وی یکی دیگر از عوامل گران شدن گوشت قرمز تعطیل یا نیمه تعطیل شدن دامداری ها و نیز رغبت نداشتن کشاورزان به پرورش دام است که تداوم این روند به تدریج از جمعیت دامی استان ایلام می کاهد.
به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر افزایش تساعدی گوشت قرمز به هر کیلوگرم 500 هزار ریال مشکلاتی را برای خریداران این ماده خوراکی پر تقاضا به ویژه اقشار کم درآمده ایجاد کرده است.
با وجود مشکلات پیش آمده در این خصوص اتحادیه قصابان استان ایلام قیمت هر کیلوگرم گوشت را 450 هزار ریال تعیین کرده که این رقم با توجه به کمبود دام زنده و بالا بودن نرخ آن مورد تایید و رضایت قصابان نیست و آنها خواهان افزایش قانونی قیمت گوشت هستند.
نبود دام زنده و بالا بودن نرخ آن و نیز عدم توان خرید مصرف کنندگان شاید در آینده باعث تعطیلی قصابی های دارای مجوز شود.
50 قصابی دارای مجوز در استان ایلام فعالیت می کنند.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.