محمد نوذری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش از تشکیل دولت یازدهم تنها 24 حزب در این استان مجوز فعالیت داشتند که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و با توجه به اعتقاد راسخ دولتمردان به توسعه فضای با نشاط سیاسی روند فعالیت احزاب در استان دوچندان شد.
وی افزود: طی حدود پنج سال گذشته مجوز فعالیت 25 حزب دیگر صادر شد و هم اکنون نیز مراحل صدور مجوز 9 حزب دیگر در دستور کار قرار دارد.
معاون استاندار ایلام وحدت و همدلی را لازمه توسعه پایدار دانست و یادآور شد: امروز انسجام خاصی بین مردم و مسئولان استان برقرار است که می تواند نقش حائز اهمیتی در توسعه این دیار داشته باشد و این روند تا رسیدن به وضعیت مطلوب و رضایت کامل مردم ادامه خواهد داشت.
نوذری با اشاره به این نکته که تنها در سایه اتحاد و وحدت است که نیروی هم افزایی شکل می گیرد، افزود: هرکسی که دل در گرو این نظام، دولت و مردم دارد، بایستی در گفتار و رفتار خود وحدت رویه حول منافع ملی داشته باشد.
وی اضافه کرد: حضور در بین مردم و شنیدن صدای مردم در یک نظام مردم سالار امری پسندیده و نیکوست که خوشبختانه این امر امروز در استان ایلام توسط استاندار با برنامه ریزی های از قبل تعیین شده توسط معاونین، مدیران ارشد و کارشناسان ترسیم و محقق شده است.
وی ادامه داد: مردم بزرگ ایلام شایسته خدمت هستند و استقبال شایان آنها از استاندار نشانه فرهنگ مهمان نوازی و قدرشناسی این مردمان بزرگ است و این موضوع بار سنگین مسئولیت را بر شانه های ما دوچندان کرده است.
نوذری به لزوم تداوم جلسات با فعالان سیاسی، احزاب و تشکل های مختلف اشاره کرد و گفت: کار حزبی و تشکیلاتی به توسعه همه جانبه کمک می کند چراکه احزاب و نهادهای مدنی از ارکان اصلی دموکراسی و مردم سالاری و زمینه ساز پیشرفت و توسعه سیاسی و اجتماعی کشور هستند.
وی ادامه داد: وجود احزاب برای آموزش فعالیت سیاسی، کارجمعی و حزبی لازم است، فرهنگ کار حزبی و تشکیلاتی باید نهادینه شود تا استعدادهای فردی شکوفا و بهتر بتوانیم اندیشه مخالف را تحمل و به حقوق همدیگر احترام بگذاریم.
معاون سیاسی استاندار ایلام از راه اندازی خانه احزاب در آینده ای نزدیک برای اولین بار در استان خبر داد گفت: خانه احزاب نهادی مدنی، غیردولتی، دارای شخصیت حقوقی مستقل، متشکل از نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی پروانه دار است.
نوذری یادآور شد: این نهاد به عنوان محلی برای جمع شدن احزاب و تضارب آرا بین آنها نقش مهمی در رشد و پویایی سیاسی جامعه ایفا خواهد کرد.
7176/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.