به گزارش ایرنا، زهرا همتی روز دوشنبه در آیین اختتامیه این طرح در مدرسه آل یاسین بیان کرد: این تعداد دانش آموز دختر و پسر این شهرستان ها با چگونگی اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی آشنا شدند.
وی ادامه داد: این طرح با مشارکت آموزش و پرورش سال تحصیلی جاری در 63 کلاس درس دخترانه و پسرانه پایه دوم مقطع متوسطه اول در قالب 30 مدرسه ایلام و چرداول اجرا شده است.
وی اضافه کرد: مربیان مرتبط با دروس مطالعات اجتماعی در این طرح آموزش های لازم چگونگی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را کسب کرده و آنها را به دانش آموزان منتقل کرده اند.
مدیر کل بهزیستی ایلام اظهار کرد: دانش آموزان نیز در این طرح با شناسایی آسیب ها در مدارس راهکارهای لازم را برای رفع آن به اولیا مدارس ارایه می کنند.
وی ارتقا سرمایه اجتماعی و کنش های ارتباطی سالم در مدارس، افزایش توانمندی های دانش آموزان در زمینه شیوه های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ایجاد و توسعه ظرفیت های مشارکت دانش آموزان برای مقابله با آسیب های اجتماعی را از اهداف این طرح برشمرد.
به گفته همتی، این طرح سال گذشته در 10 مدرسه مقطع متوسطه اول اجرا که امسال بصورت گسترده تر در 30 فضای آموزشی اجرا و پیش بینی می شود با توجه به استقبال دانش آموزان این طرح سال تحصیلی آینده در مدارس بیشتری اجرا شود.
بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان با موضوع آسیب های اجتماعی دیگر برنامه این آیین با حضور مدیر کل امور اجتماعی استاندار، مدیر کل آموزش و پرورش و جمع دیگری از مسئولان محلی بود.
100 هزار نفراز جمعیت 580 هزار نفری ایلام دانش آموز هستند.7171
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.