به گزارش ایرنا، مشاور استاندار و مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام به مناسبت آغاز این طرح اظهار کرد: این طرح به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارائه آموزش های لازم به زنان به منظور کاهش تهدیدهای خانواده اجرا می شود اما تنها مختص زنان نیست بلکه خانواده محور و شامل مردان و جوانان نیز می‌شود.
مریم شادیوند یادآور شد: این طرح در 2 مرحله اجرا می شود که در مرحله اول اعضای تشکل های مردم نهاد به عنوان تسهیل گران، اطلاعات تخصصی در خصوص طرح و شیوه های انتقال آنها را به مدت 60 ساعت فرا می گیرند و در مرحله بعد به عنوان توسعه دهندگان این آموزش ها را به جوامع محلی انتقال می دهند.
وی تاکید کرد: با همکاری فرمانداری ها در هر شهرستان 2 محله پر خطر و در معرض آسیب به منظور ارائه آموزش ها شناسایی شده است و اجرای طرح مطابق با زمان بندی انجام شده به شدت و با جدیت مورد نظارت قرار می گیرد.
مشاور استاندار و مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام هدف از اجرای این طرح را کاهش خشونت، تنش و نزاع در خانواده و جامعه عنوان و تاکید کرد: جامعه هدف این طرح زنان سرپرست خانوار و یا در معرض آسیب مناطق آسیب پذیر و محلات استان است.
شادیوند با بیان اینکه این طرح با همکاری سازمان های مردم نهاد و اساتید دانشگاه در استان اجرا می شود، افزود: اجرای طرح ارتقا تاب آوری شامل سه سطح تسهیل گران، تحلیل گران و ناظران است و در هر سه سطح برنامه های خاصی طراحی شده و اجرا می شود.
وی اظهار کرد: امروزه افراد در یک بستر اجتماعی زندگی می کنند که آکنده از آسیب های اجتماعی متعدد بویژه در منطقه خاورمیانه است و حاکمیت نیز پذیرفته است که این آسیب ها وجود دارد و همگان باید راه های مقابله با آنها را بیاموزند.
وی تاکید کرد: بخش عمده ای از افراد جامعه با راه های مقابله با آسیب ها بیگانه هستند و نمی دانند از مراحل مختلف زندگی چگونه به صحت و سلامت عبور کنند بنابراین دولت با علم به کمبود آگاهی افراد به این حوزه ورود کرده است.
وی اضافه کرد: با توانمند کردن افراد و مسلح کردن آنها به مهارت های خاص امکان مقابله صحیح با انواع آسیب های اجتماعی فراهم می شود و امیدواریم با استخراج یک نقشه راه، آستانه تحمل و ریسک پذیری افراد مختلف جامعه خصوصا زنان ارتقا داده شود.
به گزارش ایرنا، بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، استان ایلام 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند که حدود نیمی از این جمعیت را زنان تشکیل می دهند.
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.