به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی پیرامون مشکلات مرزی به سفر هفته گذشته خود به استان واسط عراق اشاره و اظهار کرد: برخی از تفاهم نامه های صورت گرفته سالیان گذشته به طور کامل عملیاتی و وارد فاز اجرایی نشده اند، چراکه در مواردی تنها به صورت کلی گویی تنظیم و پیگیری لازم برای جزییات آن انجام نشده بود.
وی خواستار تشکیل کمیته پیگیری در این خصوص شد و افزود: باید مصوبات بین 2 استان با کار کارشناسی شده انجام و روش پیگیری آن نیز مشخص شود تا بتوان موارد اجرایی فی ما بین را به مرحله اجرایی رساند.
استاندار ایلام خواستار پیگیری دستگاه های اجرایی نسبت به امور توافقنامه شد و تاکید کرد: یکی از شاخص های ارزیابی مدیران پیگیری موارد مرتبط با حوزه کاری آنان در تفاهم نامه اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی و اجرا و پیگیری سفر به استان های همجوار در کشور عراق است که باید به طور جد نسبت به این مهم اقدام کنند.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: مدیران مکاتبات لازم را با همتایان عراقی خود انجام دهند و در این استا منتظر تشریفات نباشند چرا مشکلات لحظه ای است و باید به صورت فوق العاده نسبت به پیگیری آنها اقدام کنیم.
وی گفت: به عنوان مثال در خصوص کالاهای فاسد شدنی صادراتی در مرز اگر منتظر پروتکل باشیم مشکلات بسیاری با توجه به زمان بر بودن این فرآیند پیدا خواهیم کرد.
استاندار ایلام با اشاره به مشکلات در مرز و گمرگ مهران اضافه کرد: محوطه بارگیری و انبارداری در گمرک مهران باید ظرف مدت چند روز آینده برای گسترش یابد و در بحث انبارداری نیز امکانات و تجهیزات لازم در مرز مهران ایجاد شود.
سلیمانی دشتکی افزود: همچنین برای تخلیه بار و تجهیزات مورد نیاز و سرعت بخشی به روند تخلیه کالا در مرز مهران با کمک و همکاری سازمان همیاری شهرداری استان اقدامات لازم انجام شود.
وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی که در مرز حضور دارند باید زیرنظر و هماهنگ با گمرگ استان عمل کنند تا مشکلات به حداقل برسد.
به گزارش ایرنا، روزانه بطور متوسط یک هزار دستگاه کامیون کالای صادراتی و بازرگانی از طریق گمرک و مرز مهران به کشور عراق صادر می شود.
شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری این شهرستان از کانون های مهم تردد زائران عتبات عالیات و صادرات کالا به کشور عراق بشمار می رود.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.