رضا حسن بیگی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح با هدف توسعه و گسترش شبکه فیبرنوری در استان در 6 مسیر ایلام - مهران، مهران - بازارچه مرزی، مهران - دهلران، ایلام - ایوان، ایوان - گیلانغرب و ایلام - بدره در حال اجرا است.
وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را 220 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تا کنون نزدیک به 370 کیلومتر از این میزان اجرایی شده است که با اتمام آن ظرفیت فیبرنوری استان به چهار برابر میزان کنونی افزایش خواهد یافت.
مدیرکل ارتباطات زیرساخت ایلام از جابجایی شبکه فیبر نوری در مسیر جاده ارتباطی ایلام - مهران خبر داد و یادآور شد: با توجه به اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت استان به موازات این مسیر(جاده ایلام - مهران) فیبر نوری دارد لذا در راستای تسریع در روند اجرای پروژه چهاربانده کردن در این محور، این شرکت تا کنون نزدیک به 20 کیلومتر از شبکه فیبر نوری را جابجا کرده است.
به گزارش ایرنا، شبکه فیبرنوری که بستر امن ارتباطات استان ایلام را برقرار می کند از سه مسیر ایلام به کرمانشاه، ایلام به خوزستان و ایلام به لرستان و از مسیر بین المللی پایانه مرزی مهران به عراق همه ارتباطات داخل و خارج استان را برقرار می کند.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.