سلیمان رستمیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این افراد شامل فرزندان شهدا و جانبازان بالای 25درصد بوده که دارای تحصیلات کاردانی تا مقطع دکترا هستند.
وی ادامه داد: این در حالی است که نزدیک به2هزار نفر دیگر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای 25 درصد استان نیز که هم اکنون در مراکز آموزش عالی تحصیل می کنند در آستانه فارغ التحصیلی قرار داشته و در آینده نزدیک به جمع بیکاران این نهاد می پیوندند.
وی اضافه کرد: زمینه اشتغال 260 نفر از جامعه ایثارگری این استان پارسال از محل سهمیه 25 درصد، بخش خصوصی و بازار کسب و کار فراهم شده است.
رستمیان با ذکر اینکه روند بیکاری جامعه ایثارگران ایلام در حال گسترش است، ادامه داد: افراد جویای کار بیشترین مراجعان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هستند و این نهاد به تنهایی قادر به رفع مشکلات آنها نیست.
وی اظهار کرد: خانواده های شهدا و مجموع جامعه ایثارگری این استان بر خلاف تفکر مردم با مشکل بیکاری به طور جدی مواجه بوده و این معضل به عمده ترین چالش بنیاد شهید ایلام تبدیل شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام از همه دستگاه های اجرایی خصوصی و دولتی استان خواست با مشارکت مناسب زمینه رفع مشکل بیکاری جامعه ایثارگری استان را فراهم کنند.
استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس نزدیک به سه هزار شهید، 11هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.