به گزارش ایرنا، در این جشنواره پس از رقابت سه روز 50 هنرمند از 16 استان کشور با تک نوازی سرنا، در بخش بزرگسال ماشالله رسام از همدان، نوروز علی شکری از دره شهر و فرهاد حسن زاده از لرستان به ترتیب عنوان های اول تا سوم را کسب کردند.
در گروه جوانان این جشنواره نیز شاهرخ پیمایی از لرستان، آرمین دباغی از بوکان و علی الواری از اندیمشک به ترتیب موفق به کسب مقام اول تا سوم شدند.
همچنین در این آیین از علیدوست فلاحتی از ایلام، مرادعلی نجات پور از دره شهر، پروین بهمنی قشقایی از فارس و حسین فرجی از لرستان به عنوان پیشکسوتان سورنا نواز تجلیل شد.
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایلام آیین با تقدیر از دست اندکاران برگزاری این جشنواره و کیفیت برگزاری آن اعلام کرد: دبیرخانه دائمی جشنواره ملی سورناوا در شهرستان دره شهر تشکیل شود.
به گفته دبیر اجرایی این جشنواره، پس از اعلام فراخوان این جشنواره 264 اثر از هنرمندان 20 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال که پس از داوری تعداد 50 هنرمند از 16 استان کشور برای حضور و رقابت در جشنواره انتخاب شدند.
منوچهر تتری، استان های شرکت کننده در این جشنواره را آذربایجان شرقی، اصفهان، ایلام، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، گیلان، لرستان، مازندران و همدان عنوان کرد.
حفظ و اشاعه موسیقی فاخر نواحی اقوام‌ ایرانی در نای سورنا، ایجاد فرهنگ همدلی و اتحاد و همبستگی اقوام ایرانی، تعامل فرهنگی بین هنرمندان کشور با هنرمندان استان، معرفی پیشنه غنی فرهنگی هنری استان ایلام و ایجاد بستر مناسب برای معرفی فرهنگ و هنر موسیقی استان اهداف برپایی این جشنواره بود.
در این جشنواره پروین بهمنی، منصوره ثابت زاده، محمدرضا درویشی، صادق چراغی، احد علیشاه، احسان عبدی پور، دامون شش بلوکی، حسین فرجی، همتعلی رضایی، شکرعلی رضایی، مرتضی چگینی و فواد توحیدی به عنوان میهمان ویژه حضور داشتند.
شهرستان تاریخی دره شهر در 100کیلومتری جنوب استان ایلام واقع شده است.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.