به گزارش ایرنا، سید کمال الدین میرجعفریان عصر چهارشنبه در بازدید خبرنگاران از تعدادی از پروژه های عمرانی شهر ایلام اظهار کرد: پروژه فرهنگی برج هنر ایلام متعلق به حوزه هنری استان با 24 درصد پیشرفت فیزیکی و با هشت هزار متر زیربنا در 2 فاز در حال اجراست.
وی افزود: 46 میلیارد ریال اعتبار برای مرحله نخست آن در نظر گرفته شده و برآورد اعتبار کل پروژه 220 میلیارد ریال است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: مرحله نخست این طرح تا پایان سال جاری به اتمام می رسد و در طراحی نمای داخلی و بیرونی برج هنر از الگوهای معماری چهار دوره هخامنشی، عیلامی، اسلامی و معاصر بهره گیری شده و هویت های قومی، بومی و اصیل استان در آن لحاظ شده است.
این پروژه بزرگ فرهنگی هنری با پوشش همه هنرهای هفتگانه دارای بخش های مختلفی چون سینما، سالن نمایش، نگارخانه، کتابخانه تخصصی، سالن موسیقی، کارگاه های آموزشی هنرهای هفتگانه، سالن عرضه محصولات فرهنگی و هنری محلی است و پس از بهره برداری مکانی مناسب برای تجمع و حضور هنرمندان، هنردوستان و جوانان خواهد بود.

** مرکز جامع آسیب دیدگان اجتماعی
میرجعفریان تاکید کرد: این پروژه در زیربنای سه هزار متر مربع با سازه بتونی و در سه طبقه و پیشرفت فیزیکی 20 درصد در حال ساخت است.
وی ادامه داد: اعتبار نهایی طرح 50 میلیارد ریال است که 25 میلیارد ریال آن از محل منابع استانی و 25 میلیارد دیگر از محل منابع شرکت عمران به سازی وزارت راه و شهرسازی تامین می شود.
وی افزود: در حال حاضر 15 میلیارد ریال وزارت راه به طور کامل پرداخت شده و 10 میلیارد ریال دیگر آن نیز در آینده نزدیک تخصیص می یابد اما هنوز اعتبارات استانی برای این پروژه تخصیص نیافته است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اظهار کرد: این طرح با هدف ساماندهی و حمایت و ارائه خدمات به زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی، کودکان کار و تلاش در رفع معضلات اجتماعی ساخته شده و بر اساس زمان بندی مشخص اردیبهشت ماه سال اینده این طرح به بهره برداری می رسد.

** ساختمان امور مالیاتی ایلام
وی اضافه کرد: این طرح در زیربنای 6 هزار و 500 متر مربع با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در حال ساخت است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: این بنا با تکنولوژی های نوین ساختمان سازی و به صورت صنعتی در 6 طبقه ساخته می شود و 45 میلیارد ریال برای فاز اول آن برآورد هزینه شده و تا اوایل مرداد ماه امسال به اتمام می رسد و برای کل پروژه مبلغ 210 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

** طرح جاده دسترسی به تفرجگاه ارغوان
میرجعفریان یاداور شد: پروژه راه سازی تعریض جاده دره ارغوان مشرف به تفرجگاه دره ارغوان است که این طرح به طول هشت کیلومتر در یک مرحله در دست بهسازی، تعریض و ترمیم است.
وی ادامه داد: برای این طرح نیز 70 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و در روند اجرای این پروژه ملاحظات و پیوست های زیست محیطی برای جلوگیری از تخریب و آسیب طبیعت و زیستگاه منطقه لحاظ شده است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.