احسان اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: هوای ایلام، مهران، سیروان، ایوان، ملکشاهی، چرداول هم اکنون متاثر از نفوذ و غلظت گرد و غبار بشدت الوده است و بر این اساس ادارات این شهرستان های امروز با 2 ساعت تعجیل ساعت 13 و 30 دقیقه تعطیل می شوند.
وی یاد اوری کرد: براساس تصویب کمیته اضطرار کلاس های نوبت بعداز ظهر مراکز آموزشی و مدارس این شهرستان ها نیز امروز برگزار نشده و تعطیل اعلام می شوند.
مدیرکل بحران استانداری ایلام در خصوص احتمال تعطیل فردا یکشنبه ادارات و مدارس این استان گفت: کمیته اضطرار و ستاد بحران استان ایلام امشب با دریافت اخرین وضعیت الودگی هوا درخصوص برنامه کاری فردا یکشنبه مدارس و ادارات تصمیم گرفته و ان را اعلام می ی کند.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام نیزدراین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: هوای استان در حال حاضر در وضعیت هشدار و شهرستان ایوان در حالت اضطرار قرار دارد.
علی طاهر سارایی افزود: میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان های ایلام، مهران و ملکشاهی هفت برابر، ایوان هشت، سرابله و سیروان پنج برابر حد مجاز است.
وی یادآور شد: روند فعالیت ریزگردها افزایشی و پایدار است هرچند امکان دارد در مقاطعی از عصر با کاهش غلظت ریزگردها مواجه شویم اما فعالیت این توده همچنان در استان ادامه دارد.
سارایی افزود: اگر روند غلظت گرد وغبار تا 24 ساعت آینده در استان پایدار بماند وضعیت استان وارد هوای اضطرار خواهد شد.
بنا به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان توده گرد و غبار به علت وزش باد شدید در عراق و سوریه تا روز دوشنبه در استان فعال است ولی بارش باران که از عصر امروز در استان شروع می شود از غلظت این توده خواهد کاست.
به گزارش ایرنا، نوشیدن شیر فراوان، خارج نشدن از منزل، استفاده از ماسک فیلتردار، خودداری از انجام ورزش هوازی و کار در هوای آزاد از جمله سفارش های مکرر مرکز بهداشت استان ایلام به عموم مردم به ویژه گروه های در معرض خطر شامل جانبازان شیمیایی، بیماران سرطانی، قلبی عروقی، ریوی، زنان باردار، مادران شیرده، افراد کهنسال و کودکان برای ایمن ماندن از آثار منفی ریزگردها است.
استان ایلام بیش از یک دهه است که با پدیده ریزگردهای عربی که از سمت بیابان های کشورهای عراق، سوریه و عربستان وارد مرزهای کشور می شود مواجه است و توده های ریزگردها در این سال ها خسارت های زیادی را به حوزه های صنعت، کشاورزی، محیط زیست انسانی و جانوری، جنگل ها، زیرساخت های فنی چون شبکه های توزیع برق و ... استان ایلام وارد کرده است.
میزان استاندارد ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب و 35 پی ام 2.5 است.
استان ایلام دارای هشت ایستگاه سنجش ذرات معلق در هوا و آلودگی است که 2 ایستگاه در ایلام و شش ایستگاه در سایر شهرستان های استان استقرار دارند.
شهرستان های ملکشاهی، بدره و سیروان فاقد ایستگاه سنجش غبار هستند.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.