به گزارش ایرنا، زهرا همتی روز یکشنبه در آیین تجلیل از مددکاران نمونه این سازمان در شهرستان بدره اظهار کرد: چنانچه روند مددکاری بصورت حرفه ای و تخصصی انجام شود، شاهد کاهش آسیب ها و توسعه اجتماعی در جامعه خواهیم بود.
وی با اشاره به روند سیر مددکاری که از ابتدا در خانواده و سپس در ایل و طایفه بوده و اکنون جامعه به مددکاری تخصصی نیاز دارد، افزود: مددکاری در واقع نوعی نیاز و ضرورت جامعه است که وضعیت روحی، روانی ، معیشت و سایر مسایل زندگی فرد آسیب دیده یا در معرض آسیب را مورد بررسی قرار می دهد.
مدیرکل بهزیستی ایلام با بیان اینکه خوشبختانه در برنامه ششم توسعه به مددکاری به عنوان یک عنصر موثر در سلامت اجتماعی جامعه توجه جدی شده ادامه داد: یک مددکار حرفه ای نباید در انجام رسالتش با درد فرد آسیب دیده همراه شود بلکه باید بدنبال ارائه راه حل باشد.
همتی یادآور شد: اگرچه پایه و اساس تمامی فعالیت های این سازمان بر مبنای مددکاری است، ولی این حرفه تنها مختص به بهزیستی نبوده بلکه هر فردی می تواند در جامعه مددکاری باشد و در توسعه اجتماعی مشارت داشته باشد.

** توانمندسازی افراد آسیب دیده مهم ترین رسالت مددکاران اجتماعی است
مدیرکل بهزیستی ایلام توانمندسازی افراد آسیب دیده و یا در معرض آسیب را مهمترین رسالت و وظیفه یک مددکار اجتماعی عنوان کرد و گفت: مددکاران اجتماعی نقش اساسی در بازتوانی افراد آسیب دیده دارند.
وی اظهار کرد: اگرچه پذیرش و کاهش آلام یک فرد آسیب دیده و یا در معرض آسیب نخستین گام در انجام فرآیند مددکاری اجتماعی محسوب می شود ولی اینکه در کنار این خدمت برای توانمندسازی این فرد نیز تلاش کرد، رسالتی اساسی است.
وی افزود: یک مددکار اجتماعی در هنگام برخورد با فرد آسیب دیده و یا یک موقعیت اورژانسی باید بتواند ضمن تلاش برای حل مساله مهارت لازم برای مواجه شدن افراد با موقعیت بحرانی را به آنها آموزش دهد.
همتی یکی از نقاط ضعف برخی مددکاران اجتماعی را همسو شدن آنها با ضعف های جامعه دانست و یادآور شد: مددکار اجتماعی باید آنقدر آگاهی و توانمندی داشته باشد که بحران را تبدیل به یک فرصت برای حل مساله کند.
در پایان این آیین که با اجرای موسیقی همراه بود از مددکاران نونه استان تجلیل شد
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.