به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر ایلام گفت: از مسئولان می‌خواهیم تحقق شعار سال را به بنر و همایش خلاصه نکنند و از ورود راهزن‌های اقتصادی و رانت‌خواران برای ایجاد آشتفته‌بازار ارزی جلوگیری کنند. .
وی از ورود ماشین‌های تچملی و گران قیمت از مرزهای رسمی کشور به عنوان آفت اقتصاد کشور نام برد و اظهار کرد: تا وقتی که منفذها و راه‌ها بر روی قاچاق بسته نشود اوضاع همین است.
امام چمعه ایلام همچنین گفت : درحالی که کسی به دلایل افزایش قیمت دلار پاسخ نمی‌دهد یکی از سران و محورهای فتنه 88 رئیس‌جمهوری را متهم می‌کند که نسبت به رفع حصر بی‌توجه بوده و به وعده‌های خود عمل نمی‌کند که ما می‌گوئیم بهترین کار رئیس‌جمهور این است که به خواسته‌های گستاخانه شما توجه نمی‌کند.
وی افزود: اگر دلسوز مردم هستید از دلیل بالارفتن قیمت ارز، گرانی و نافرجام شدن برجام بپرسید هرچند افزایش تحریم‌ها با چراغ سبز و درخواست و برای حمایت از سران فتنه است و عدم توفیق برجام نیز به خواسته‌های شما برمی‌گردد.
حجت الاسلام لطفی با بیان این‌که آمریکا، آل سعود و مجموعه ضد انقلاب و سران فتنه همه در تضعیف نظام می‌کوشند، ادامه داد: کشته شدن 35 نفر بی‌گناه، آتش زدن مسجد، توهین به موکب عزاداری امام حسین(ع) ، تعرض به نوامیس مردم از جمله کارهای فتنه‌گران در سال 88 بود اما از آشوبگران به عنوان افراد خداجو یاد شد، حالا به جای حل مشکلات مردم فقط به دنبال رفع حصر هستید.
مام جمعه ایلام با انتقاد از خواست برخی نمایندگان برای طرح مسئله رفع حصر، گفت : با رفع حصر موافقیم اما به شرطی که سران فتنه عالانه محاکمه شوند که محاکمه عادلانه به شناخته شدن انان به عنوان محارب منتهی می شود بنابر این بهتر است سران فتنه از رافت مردم و رهبری تشکر کرده و رئیس‌جمهور را متهم نکنند .
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: همه مردم و مسئولان باید حمایت از کالای داخلی را در عمل بپذیریم تا اقتصاد کشور نجات پیدا کند و در این صورت قاچاق از مرزهای رسمی برداشته می‌شود.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تلاش‌های این بنیاد برای کمک به ساخت خانه‌های مستحکم برای افراد کم‌بضاعت و بی‌بضاعت جامعه قدردانی کرد و از خیّرین استان خواست مانند سایر استان‌ها به این مقوله مهم توجه کنند.
امام جمعه ایلام با اشاره به 29 فروردین و روز ارتش گفت: نامگذاری این روز از ابتکارات امام بود و رسالت ارتش پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و امنیت کشور است و کارنامه بسیار درخشانی در دفاع مقدس دارد و شهدای بسیار بزرگی را تقدیم کشور کرده است.
حجت الاسلام لطفی همچنین به سالروز رحلت مجاهد نستوه، زاهد و عابد حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرحوم تعمیرکاری اشاره کرد و گفت: ایشان از پیشگامان انقلاب اسلامی و از چهره‌های درخشان روحانیت کشور است که شکنجه‌های فراوانی را در زندان‌های ستم‌شاهی تحمل و ولایت‌مداری خود را بدون چشم‌داشت حفظ کرد و همواره از انقلاب دفاع می‌کرد و در کنار مردم و محبوب مردم بود.
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.