به گزارش خبرنگار ایرنا ،علی متانت اظهار کرد: وضعیت نامساعد جوی صبح امروز موجب لغو پرواز شرکت هواپیمایی آسمان از مبدا تهران به مقصد ایلام شد.
وی افزود: بارش باران مشکلی برای پرواز هواپیما ایجاد نمی کند بلکه وجود صاعقه و رعد و برق علت اصلی کنسل شدن این پرواز بود.
متانت یادآور شد: در صورت مساعد بودن هوا و‌ نبود صاعقه و رعد و برق پرواز امروز ظهر این فرودگاه شهدای ایلام انجام می پذیرد.

** رانندگان احتیاط کنند
بارندگی شدید افزون بر جابجایی هوایی بر تردد خودرویی نیز درایلام تاثیر کاهشی گذاشته است.
رئیس پلیس راه ایلام روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:هرچند تمام راه های مواصلاتی این استان با وجود بارش شدید و لغزندگی جاده ها باز است اما رانندگان برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه احتیاط را رعایت کنند.
سرهنگ رضا همتی زاده گفت: کوه در برخی از محورهای استان به علت شدت بارش ها ریزش داشت که با حضور گروه های راهداری این میسر ها به سرعت بازگشایی شد.
وی افزود: رانندگان هنگام عبور از تونل راه کربلا در محور ایلام - مهران، مسیر میشخاص - بدره، ایلام - حمیل - سرابله و واریانت چشمه شیرین در محور مهران - دهلران به علت مستعد بودن ریزش کوه بیشتر نکات ایمنی و احتیاط را رعایت کنند
وی همچنین جهت آگاه سازی رانندگان گفت: پل های جاده سرنی از توابع بخش صالح آباد از استحکام زیادی برخوردار نیستند و نیز در محورهای ایلام - مهران، ایلام - ایوان و ایلام - سرابله - کرمانشاه به علت تعریض جاده اختلاف سطح شانه وجود دارد.
وی از رانندگان خواست که با توجه به آب گرفتگی برخی محورها، لغزندگی جاده ها و ریزش شن و ماسه از کوه ها با سرعت مطمئه حرکت کنند تا این گونه عوامل باعث خروج وسیله نقلیه از جاده و واژگونی خودرو آنها نشود .
رئیس پلیس راه ایلام تاکید کرد رانندگان ضمن همراه داشتن تجهیزات ایمنی از سالم بودن بخاری و برف پاکن کن ماشین خود مطمئن باشند.
وی با بیان اینکه در بارندگی های اخیر ۲ مورد حادثه گزارش شد که تنها وسایل نقلیه در این حوادث خسارت دیده اند، تاکید کرد: گروه های راهداری و گشت های مشترک آنها با نیروهای پلیس راه در همه مسیر های موصلاتی استان حضور دارند و در نقاط مستعد ریزش کوه ایستگاه های ثابت راهداری و پلیس راه ایجاد شده است.

**طغیان رودخانه مرزی کنجان چم
فرماندار مهران نیز گفت: بارش شدید باران موجب طغیان رودخانه کنجانچم و سرریز شدن آب این رودخانه مرزی شده است.
نظام ملکشاهی با توجه به بارش های بهاری سنگین اخیر در سد و بالا دست سد ایلام و سرریز شدن حجم بالایی از آب سد به رودخانه کنجانچم به از تمامی کسانی که در مسیر رودخانه کنجانچم از جمله (پیمانکاران اداره راه و شهرسازی ،عشایر در منطقه ،مردم،گردشگران،دامداران و غیره...) توصیه کرد، تا ۷۲ ساعت آینده از نزدیک شدن به مسیر رودخانه کنجانچم خوداری کنند.
**بارش ادامه دارد
کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام نیز روز پنجشنبه به ایرنا گفت: : این سیستم بارشی که همه مناطق استان را در بر گرفته بارش های آن تا روز دوشنبه هفته آینده به صورت پراکنده و ضعیف ادامه دارد.
احسان احمدی نژاد افزود: امروز و امشب به دامنه شدت بارش های این سیستم افزوده می شود و بارش ها با قوت بیشتری ادامه می یابد.
6034/7172/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.