علی طاهر سارایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته 47 روز هشدار، چهار روز اضطرار و 17 روز بحرانی توسط ایستگاه های سنجش غبار استان به ثبت رسید.
وی افزود: در سال 95 تعداد روز های آلوده 80 روز بود که از این تعداد روزهای هشدار 62، اضطرار هفت و بحرانی نیز 11 روز بوده است.
سارایی یادآور شد: بیشترین آلودگی ناشی از پدیده ریزگردها در سال 96 متعلق به شهرستان مهران با 58 روز و کمترین میزان آلودگی ناشی از گرد و غبار را ایلام با 14 روز داشته اند.
وی گفت: زمستان سال گذشته بیشترین میزان ذرات گرد و غبار در شهرستان مهران با مقدار هفت هزار و 900 میکروگرم بر متر مکعب ثبت شد.
به گزارش ایرنا، نوشیدن شیر فراوان، خارج نشدن از منزل، استفاده از ماسک فیلتردار، خودداری از انجام ورزش هوازی و کار در هوای آزاد از جمله سفارش های مکرر مرکز بهداشت استان ایلام به عموم مردم به ویژه گروه های در معرض خطر شامل جانبازان شیمیایی، بیماران سرطانی، قلبی عروقی، ریوی، زنان باردار، مادران شیرده، افراد کهنسال و کودکان برای ایمن ماندن از آثار منفی ریزگردها است.
استان ایلام بیش از یک دهه است که با پدیده ریزگردهای عربی که از سمت بیابان های کشورهای عراق، سوریه و عربستان وارد مرزهای کشور می شود مواجه است و توده های ریزگردها در این سال ها خسارت های زیادی را به حوزه های صنعت، کشاورزی، محیط زیست انسانی و جانوری، جنگل ها، زیرساخت های فنی چون شبکه های توزیع برق و ... استان ایلام وارد کرده است.
میزان استاندارد ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب و 35 پی ام 2.5 است.
استان ایلام دارای هشت ایستگاه سنجش ذرات معلق در هوا و آلودگی است که 2 ایستگاه در ایلام و شش ایستگاه در سایر شهرستان های استان استقرار دارند.
شهرستان های ملکشاهی، بدره و سیروان فاقد ایستگاه سنجش غبار هستند.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.