مراد جلیلیان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره همزمان با دهه کرامت با هدف گسترش فعالیت های فرهنگی مرتبط با امام رضا(ع)، شناخت هر چه بیشتر ایشان از طریق آثار و کتاب های منتشر شده، ترویج سیره و فرهنگ رضوی، آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده ها با سبک و شیوه زندگی رضوی برگزار می شود.
وی ادامه داد: فراخوان این این جشنواره ماه جاری امسال اعلام و برای برگزاری آن چند عنوان کتاب با موضوع امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمد ابن موسی(ع) برای گروه های سنی مختلف انتخاب و معرفی می شود تا افراد بتوانند با توجه به سن و توانمندی های خود در مسابقه کتابخوانی جشنواره رضوی شرکت کنند.
وی یادآور شد: یکی از ویژگی های جشنواره کتابخوانی، امکان شرکت به صورت خانوادگی است و علاقه مندان ضمن اینکه بر اساس شرایط سنی به صورت انفرادی در مسابقه شرکت می کنند این امکان را دارند در قالب اعضای یک خانواده کتاب ها را تهیه و با تکمیل پاسخنامه های خانوادگی و ارسال آن به دبیرخانه واقع در این اداره کل در این جشنواره شرکت کنند.
مدیر کل کتابخانه های عمومی ایلام اضافه کرد: جایزه ویژه بخش خانوادگی این جشنواره به تعداد هشت خانواده و در چهار گروه تعلق خواهد گرفت.
جلیلیان بیان کرد: هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) به طور همزمان در سراسر کشور همزمان با دهه کرامت برگزار می شود و به برگزیدگان علاوه بر لوح‌ سپاس و تندیس جشنواره، هدایای ارزشمندی نیز اهدا خواهد شد.
به گفته جلیلیان، آیین اختتامیه این جشنواره مردادماه همزمان با دهه کرامت برگزار و برگزیدگان در بخش های فردی و خانوادگی تجلیل می شود.
در جشنواره هفتم کتابخوانی رضوی پنج هزار و 600 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال که پس از بررسی هیات داوران، 40 اثر انتخاب و در 15 مردادماه پارسال تجلیل شدند.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.