مسئول ستاد اسکان اداره کل آموزش و پرورش ایلام روز شنبه به خبرنگار ایرناگفت: بیش از 32 هزار مسافر نوروزی در قالب 80هزار مسافر نفر روز تعطیلات امسال در فضاهای آموزشی این استان اسکان یافتند.
نجف عسگری با اشاره به آغاز اسکان مسافران نوروزی در مدارس این استان از عصر 28 اسفندماه پارسال تا 12فروردین ماه جاری افزود: کار اسکان میهمانان نوروزی در 148 مدرسه با 835 کلاس درس انجام شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین اسکان میهمانان نوروزی در مدارس دره شهر بوده ادامه داد: 50درصد این افراد در شهرستان دره شهر اسکان یافته اند.
وی با بیان اینکه تعرفه اسکان مسافران بر اساس درجه بندی مدارس از نظر امکانات بوده، افزود: به منظور ارائه خدمات گسترده تر به میهمانان نوروزی در مدارس ایلام، این فضاها به امکانات اولیه همچون یخچال، تلویزیون، فرش و اجاق گاز تجهیز شدند.
عسگری از تشکیل ستاد اسکان میهمانان نوروزی در 14 منطقه آموزشی استان خبر داد و یادآور شد: مدارس پیش بینی شده برای اسکان میهمانان فرهنگی و نوروزی با ظرفیت پذیرش روزانه 835 خانوار در شهرستان های مختلف استان برای تعطیلات نوروز 97 تجهیز شدند.
وی گفت: افزون بر این مدارس، 14 خانه معلم در شهرهای مختلف استان و مجموعه رفاهی، تفریحی فرهنگیان شهر ایلام نیز از میهمانان فرهنگی استقبال و پذیرایی کردند.
به گزارش ایرنا، استان ایلام با جاذبه های فراوان در حوزه گردشگر ی فرهنگی ، طبیعی و تاریخی در ایام تعطیلات نوروز پذیرای هزاران میهمان از مناطق مختلف کشور است.
در ایام تعطیلات نوروزی پارسال 108 هزار مسافر نفر روز در 144 مدرسه شهرستان های مختلف استان اسکان داده شدند.
استان ایلام بیش از یک هزار فضای آموزشی دارد.

**اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر ایلام گفت: 17هزار مسافر نوروزی تعطیلات امسال از خدمات طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی برخوردار شدند.
علی اصغر علی اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در اجرای این طرح 672 نفر از اعضای جوانان این جمعیت مسافران نوروزی 97 را راهنمایی کردند.
وی ادامه داد: در اجرای این طرح که 28 اسفندماه پارسال آغاز و تا نیمه فروردین ماه ادامه داشت 21 پست ثابت و سیار در ورودی و خروجی شهرهای استان ایلام دایر و ضمن راهنمایی مسافران بسته های فرهنگی شامل بروشور نقشه جغرافیای استان و نکات ایمنی را بین آنها توزیع کردند.
وی با بیان اینکه از این تعداد پست 12 پایگاه ثابت و 9 پایگاه سیار بوده، افزود: در جوار این پایگاه ها فضای دوستدار کودک نیز به منظور سرگرمی کودکان راه اندازی شده است.
معاون هلال احمر ایلام ادامه داد: این پایگاه ها با هدف بهبود رفتارهای ترافیکی و فرهنگ سازی در جهت اصلاح رانندگی و کاهش تلفات جاده ای دایر و همچنین کمپینی تشکیل شده که حدود 300 نفر از عموم مردم، راننگان و غیره با عضو شدن در آن تعهد دادند که نوروز به قوانین راهنمایی و رانندگی پایبند باشند.
به گفته علی اکبری، خانواده هایی که به این پایگاه ها مراجعه کردند به فرزندان آنها نشان ایمنی و سلامت اهدا شد تا به عنوان نماینده این طرح ملی قوانین رانندگی را به پدر و مادرها یادآوری کنند.
به گفته وی، همچنین در حاشیه این پایگاه ها نیز فضای دوستدار کودک پیش بینی و کودکان ضمن شرکت در مسابقه امدادی، بازی های امدادی و نقاشی با موضوع امداد سرگرم شدند.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر ایلام گفت: همچنین در اجرای این طرح ملی 18 هزار جلد بروشور، نقشه، کتابچه و نکات کلیدی و دعای سفر بین مسافران نوروزی توزیع شده است.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.