به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست با تعدادی از طلاب و روحانیون با اشاره به ظرفیت استان اظهار کرد: مباحث فرهنگی و منطقه ای در ایلام نیاز به فرهنگ سازی دارد، سرمایه ها، منابع غنی و توانمندی های خاصی در این استان وجود دارد اما از این ظرفیت ها، فرهنگ و تحصیلات به نحو مطلوب استفاده نمی شود.
وی افزود: باید تلاش کنیم در صورت وجود مشکلات، اختلافات را در بین خود حل کنیم، بعضی اوقات در برخورد با مسائل افراطی عمل می کنیم و در مقابل گاهی هیچ حرکتی در هنگام بروز مسائل اصلی از خود نشان نمی دهیم، هر دو رویکرد نوعی ضربه زدن به نظام است.
استاندار ایلام گفت: سکوت و تندروی در مقابل مسائل هر دو اشتباه است، باید با مواضع منطقی و راهگشا اختلافات را حل و فصل کرد.
وی با بیان اینکه از جامعه روحانیت به عنوان مرجع مردم انتظار کمک و حمایت داریم، یادآور شد: همه باید در چارچوب مقررات نظام جمهوری اسلامی حرکت کنیم.
استاندار ایلام افزود: آسیب های اجتماعی در استان ناشی از تعصبات و فرهنگ های سنتی نا به جا است، صفات خوب را حفظ و صفات نامناسب را حذف کنیم، این کار روحانیت است که سنت های خوب مردم را گسترش دهد.
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه تقسیم اعتبارهای فرهنگی باعث نتیجه نگرفتن در این حوزه می شود، تاکید کرد: کارهای فرهنگی باید متولی مشخص داشته باشد، تعدد مراکز فرهنگی کارآمدی لازم را ندارند، باید یک مرجع رسمی در خصوص فعالیت های فرهنگی تعیین شود.
وی با اشاره احداث برج فرهنگی در ایلام تاکید کرد: این برج در راستای تقویت زیرساخت ‌های فرهنگی استان در دست احداث است و اعتبارات آن نیز تامین خواهد شد.
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز سفرهای شهرستانی خود در استان گفت: مهم ترین رویکرد در این سفرها رفع مشکلات و نیازمندی اساسی مردمان این مناطق است.
وی در خصوص تبدیل بخش چوار از توابع ایلام به شهرستان نیز گفت: تلاش خواهیم کرد با پیگیری های لازم، این مهم را در دستور کار دولت قرار دهیم.
سلیمانی دشتکی با اشاره به شعار سال مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز افزود: حمایت از کالای ایرانی به عنوان ضرورتی انکارناپذیر برای ایجاد اشتغال و رونق تولید ، نیازمند اعتماد مردم به کیفیت کالاهای تولید داخلی است.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.