دکتر راضی ناصری فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برنامه سلامت نوروزی این دانشگاه با حضور 120 بازرس از پانزدهم اسفند ماه 96 تا 15 فروردین سال جاری با هدف کنترل بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز عرضه دخانیات، بهداشت آب و استخرهای شنا در نقاط مختلف استان ایلام اجرا شد.
وی افزود: 10 هزار مکان عرضه مواد غذایی در سطح استان ایلام مانند رستوران ها، شیرینی فروشی ها، نانوایی ها و سایر فروشگاه های عرضه مواد غذایی کنترل و 88 مرکز و اماکن متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: یک هزار و 268 اخطار ناشی از تخلف بهداشتی بحرانی و غیر بحرانی در چارچوب این طرح صادر شد که به تعطیلی 15 مرکز متخلف به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی انجامید.
دکتر ناصری فر به فعالیت های حوزه بهداشت محیط و بیماری های واگیر و غیر واگیر این مرکز نیز اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی 2 هزار و 311 مورد کلرسنجی، 393 تعداد نمونه برداری مواد غذایی از سطح مراکز عرضه و ضبط 6 هزار و 91 مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف انجام گرفت.
وی با بیان اینکه 90 هزار و 527 خدمت در سامانه سیب ثبت شده و 65 کارشناس و مراقب بهداشت به مردم و گردشگران در سراسر استان خدمات ارائه کردند، افزود: طی این مدت 6 هزار و 30 وسیله آموزشی (پمفلت، کارت، جزوه و ...) توزیع و چهار هزار و 425 ماسک و 195 دستکش میان مسافران نوروزی توزیع شد.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.