معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال برای پذیرایی از معتکفان 60 مسجد در مناطق مختلف این استان در ایام البیض ماه رجب مهیا و آماده شده است.
حجت الاسلام حشمت رستمی افزود: متقاضیان شرکت در آیین معنوی اعتکاف در این استان برای سومین سال متوالی از طریق سامانه های اینترنتی ثبت نام کرده که با توجه به تقارن این ایام با تعطیلات نوروز تعداد آنها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
وی یادآور شد: هر ساله شماری از مساجد به دانشجویان اختصاص می یافت که با توجه به تعطیلی دانشگاه ها در این ایام امسال این افراد در آئین اعتکاف حضور ندارند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام تاکید کرد: بیش از 400 نفر به عنوان عوامل اجرایی کار برپایی آیین معنوی اعتکاف امسال در این استان را بر عهده دارند، ضمن اینکه امسال به منظور اجرای مطلوب برنامه های اعتکاف نشست هایی با رابطان فرهنگی و هیات امنای مساجد و هیات های مذهبی استان برگزار شده است.
رستمی عمده برنامه های اجرایی برای معتکفان را حضور مبلغان، برگزاری حلقه صالحین، نماز جماعت، محافل قرآنی و تفسیر، اقامه نماز و مسابقات فرهنگی اعلام کرد.
به گفته وی، به منظور اجرای مطلوب برنامه های اعتکاف امسال نشست هایی با رابطان فرهنگی و هیات امنای مساجد و هیات های مذهبی استان تشکیل شده است.
سال گذشته 86 مسجد استان پذیرای بیش از 6 هزار معتکف ایلامی بود.
ایام البیض (اعتکاف) همه ساله از سحرگاه 13 رجب آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.