به گزارش ایرنا ،حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: حمایت از کالاهای ایرانی یکی از مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی و عاملی اساسی در برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: حمایت از کالای ایرانی بسیار فراتر از ترجیح و خرید محصول وطنی است، در حقیقت در این نام تعصب به خرید ساخت ایران و اشاعه و ترویج برای ایجاد فضا و وجهه مثبت برای ساخت ایران پر رنگ تر است.
* نامگذاری سال‌ها یکی از ابتکارات رهبر فرزانه انقلاب است
وی ادامه داد: نامگذاری سال‌ها که معمولا رویکرد فرهنگی و فرهنگسازی دارد از ابتکارات رهبر فرزانه انقلاب است که از اندیشه سرشار و نگاه فاخر فرهنگی معظم له سرچشمه می‌گیرد.
امام جمعه ایلام افزود: نام سال‌ها از سوی علاقمندان به فرهنگ انقلاب مشتاقانه پی‌جویی می‌شود تا جایی که به عنوان محکی فردی برای تطابق نبض فکری مشتاقان با منظومه اندیشه رهبر حکیم انقلاب محسوب است.
امام جمعه ایلام اضافه کرد: برخی عناوین خالص فرهنگ را نشانه می‌گیرند ، مانند سال پیامبر اعظم (ص) برخی فرهنگ مضاعف مانند فرهنگ حکمرانی مانند سال پاسخگویی مسؤولین و یا فرهنگ کار، مانند سال وجدان کار و انضباط اجتماعی و البته اکثریت سال‌ها با درون‌ مایه فرهنگ اقتصادی تعریف شده است.
لطفی تصریح کرد: در 10 سال اخیر به جز سال 94 که با عنوان سال دولت و ملت ، همدلی و همزبانی نامگذاری شد، 9 سال دیگر و همچنین امسال عناوینی در حوزه فرهنگ اقتصاد ، فرهنگ مدیریت و فرهنگ مصرف به خود گرفتند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: امسال نیز به نام حمایت از کالای ایرانی نامیده شد که مخاطب ان همه ایران از جمله مسؤولین و کارگزاران و مردم هستند .
امام جمعه ایلام اضافه کرد: این موضوع بایستی در تدوین سیاست‌های کلی تا اجرای خاصه در مقاطع بلند مدت و میان مدت جای خود را باز کند و البته رفتار و کنش و واکنش‌ بنده اجتماعی مردم را نیز متاثر کرده است و در همان راستا جهت داده و داخل در سبک زندگی‌شان شود .

* جبهه اقتصادی اصلی‌ترین جبهه تخاصم و تقابل دشمنان علیه نظام اسلامی است
لطفی تصریح کرد: با توجه به نامگذاری امسال اجمالا چند نکته مطمح نظر قرار گیرد، اول همچنان که رهبر فرزانه انقلاب با نگاه جامع خود بارها تاکید فرموده‌اند جبهه اقتصادی اصلی‌ترین جبهه تخاصم و تقابل دشمنان علیه نظام اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: واضح است تمام تلاش دشمن باز کردن جبهه‌های متعدد و البته وسیع و تلاش جهت برهم زدن اولویت‌ها و نظم و نظام فکری ما و عدم تخصیص بهینه منابع و توان درونی به اولویت‌های حقیقی است.
وی ادامه داد: بنا براین رهبر حکیم انقلاب با درایت همیشگی و بدون معطل ماندن در زمین‌ بازی بدخواهان دین و میهن و درگیر شدن در جبهه‌های مصنوعی یا با اولویت کمتر ، جبهه واقعی دشمن و مختصات آن را شناسایی کرده و چندین سال است بر این تنگه نهیب بر می‌آورند، پس مراقبت و مواظبت ویژه لازم است.

* اعتکاف برنامه‌ای مهم و اساسی برای مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان است
خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش گفت: اعتکاف برنامه‌ای مهم و اساسی برای مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان و از رویش‌های انقلاب اسلامی است، اعتکاف و روزه‌داری در ایام البیض دارای مصلحت و حکمت‌های فراوان است.
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.