حسین عارفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این حوادث 250 مسافر نوروزی دچار حادثه شدند که تا کنون 2 نفر از آنها فوت شده، 21 نفر به مراکز درمانی منتقل و 95 نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.
وی با بیان اینکه در این مدت زمینه اسکان 83 مسافر نوروزی فراهم شده است، یادآور شد: در اجرای طرح امداد و نجات نوروزی علاوه بر 11 پایگاه جاده ای ثابت مستقر در جاده های ارتباطی استان، چهار پایگاه دیگر نیز به صورت سیار راه اندازی شده است.
وی افزود: پرسنل پشتیبان به همراه امدادگران آموزش دیده هلال احمر به همراه 9 دستگاه خودرو نجات و 15 دستگاه آمبولانس از 25 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 در این پایگاه ها مستقر هستند و نسبت به ارائه خدمات امداد جاده ای به مسافران نوروزی اقدام می شود.
سرپرست جمعیت هلال احمر ایلام به احداث 2 پایگاه امدادی این جمعیت ویژه کاروان های راهیان نور در مسیر یادمان شرهانی و نقطه ایثار اشاره کرد و گفت: در این پایگاه ها نیز در صورت نیاز امدادرسانی به کاروان های راهیان نور انجام می شود.
عارفی تاکید کرد: بالگرد این جمعیت بر اساس برنامه زمان بندی شده از سوم فروردین ماه با هدف تسریع در عملیات امدادرسانی سوانح احتمالی جاده ای و کاهش تلفات حوادث در مرکز استان مستقر شده است.
وی اضافه کرد: همچنین به منظور رفاه حال مسافران خیمه های نماز در جاده های استان ایلام بر پا شده است تا نمازگزاران در این مکان ها فریضه نماز را بجا آورند.
عارفی افزود: هلال احمر به عنوان عضو ستاد تسهیلات سفر آماده خدمات رسانی به مسافران بوده و نیروهای جمعیت نیز در حالت آماده باش کامل قرار دارند.
وی از مسافران نوروزی خواست: در صورت مواجهه با حوادث احتمالی در محورهای ارتباطی استان با شماره 112تماس بگیرند.
به گزارش ایرنا، طرح امداد و نجات مسافران نوروزی با هدف کاهش حوادث جاده ای و تسریع در امدادرسانی به آسیب دیدگان حوادث همه ساله توسط جمعیت هلال احمر اجرا می شود.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.