علی طاهرسارایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس بررسی های انجام گرفته و شاخص های دریافتی از ایستگاه های سنجش غبار، هم اکنون غلظت غبار در شهرستان های مهران، دره شهر، آبدانان 2 برابر حد مجاز آلوده است.
(حد مجاز و استاندارد میزان ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم در هر مترمکعب است.)
وی با بیان اینکه وضعیت هوای سایر شهرستان ها نیز یک و نیم برابر حد مجاز است، افزود: میزان غلظت این ریزگردها که از دیروز وارد استان شده در ساعات مختلف دارای نوسان بوده و در موقعیت کنونی میزان غلظت آن پایدار است.
مدیرکل هواشناسی ایلام هم گفت: ورود توده جدید ریزگردها تا ساعاتی از فردا یکشنبه به فعالیت خود در آسمان استان ادامه می دهد.
یوسف شیخ الملوکی از احتمال افزایش غلظت این توده در برخی مناطق چون شهرستان مهران خبر داد و افزود: از امروز وزش باد نسبتا شدید در سطح استان رخ می دهد که می تواند باعث تشدید غلظت ریزگردها شود.
وی در مورد احتمال فعالیت سامانه بارشی در آسمان استان یادآور شد: یک سامانه بارشی ضعیف از بامداد روز دوشنبه نقاط کوهستانی و مرتفع ایلام را در بر می گیرد که از شدت چندانی برخوردار نیست.
مدیرکل هواشناسی ایلام تاکید کرد: از اواخر هفته جاری نیز یک سیستم بارشی دیگر وارد استان شده که اطلاعات در خصوص این سامانه در روزهای آینده منتشر می شود.
سال گذشته استان ایلام 54 روز هوای آلوده و گرد و غباری را پشت سر گذاشت.
استان ایلام دارای هفت ایستگاه سنجش ذرات معلق هوا در مناطق مختلف است.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.