به گزارش ایرنا، ریزش این سازه معلق روی سیمره که از ان به عنوان بزرگترین پل معلق خاورمیانه نام برده می شود درحالی رخ داده که در سال های اخیر توجه علاقه مندان و گردشگران زیادی را جلب کرده است.
با بودن این پل لرزان ، گردشگران بسیاری در سال های گذشته لحظات ماندگار دیدن و شنیدن امواج خروشان سیمره از ارتفاع 85 متری - معادل 29 طبقه ساختمانی - را با لذتی پر دلهره در خاطر خود ثبت کرده اند.
این پل معلق کابلی با کف چوبی و 112 متر طول ، عرض یک متر و 85 متر ارتفاع از سطح رودخانه سیمره در محل دره ای به نام خزیمه حد فاصل استان های ایلام و لرستان حدود 14 سال قبل به عنوان مسیر ارتباطی یک پروژه سد سازی احداث شده بود .
پل خزیمه سال 1382 در جریان مطالعات جانمایی سد کرخه 2 به منظور تسهیل تردد گروه مطالعاتی زمین شناسی و ژئوتکنیک توسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران احداث شد اما به علل زمین شناسی مورد استفاده سازندگان قرار نگرفت و ماند تا سال های بعد تجربه های ماندگار گردشگران را رقم زند.
فرماندار دره شهر تصریح کرد: شناسایی عامل فرو ریختن پل معلق خزیمه در حال پیگیری است .
شفیع زاده روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شب گذشته فرد یا افرادی ناشناس با باز کردن اتصالات پل معلق خزیمه در بخش ماژین موجب فروریختن این سازه شدند.
وی افزود: نتیجه ارزیابی تیم اعزامی که امروز با عزیمت به ماژین ،علت ریزش این پل معلق را بررسی کرد نیز بر نقش عامل انسانی در تخریب پل تاکید دارد .
وی از ریزش این سازه ارزشمند گردشگری ابراز تاسف کرد و گفت: شناسایی دقیق عامل یا علت این حادثه از طریق نیروی انتظامی استان ایلام و اداره کل میراث فرهنگی استان در حال پیگیری است.
وی درعین حال گفت: در صورت بررسی و مطالعه برپا داشتن این پل نیازمند وقت یا هزینه زیادی نیست.
دره شهر در 100 کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام در این روزهای نوروزی میزبان هزاران میهمان علاقه مند به بناهای متعدد تاریخی این شهرستان است که از جمله انها می توان به پل باستانی سیمره یا کشکان اشاره کرد ا که قرن های متوالی ارتباط استان های همجوار ایلام و لرستان را هموار کرده است.
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.