عبدالمالک شنبه زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: موزه مردم شناسی و نمایشگاه صنایع دستی قلعه والی شهر ایلام، شهر تاریخی سیمره در دره شهر و طرح گردشگری دست ساز تنگ کافرین بدره رکورد دار بیشترین شمار بازدید کننده در این مدت از تعطیلات نوروز امسال بود.
وی یادآور شد: در این مدت همچنین 138 هزار و 630 مسافر و گردشگر نوروزی در اقامتگاه های نوروزی شامل هتل، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، خانه مسافر، کمپ های دائم و موقت و مدارس سراسر استان اسکان داده شدند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام تاکید کرد: آمار گردشگرانی که در طبیعت این استان چادر برپا کردند در آمار کلی گردشگران تنها یکبار لحاظ شد و به صورت نفر شب محاسبه نشده است.
شنبه زاده یادآور شد: بنابر سنت و رسم هر ساله، مردم این استان در ایام نوروز در طبیعت چادر برپا می کنند که تا پیش از این به صورت نفر شب در آمار کلی گردشگران محاسبه می شد اما امسال به منظور واقعی شدن آمار گردشگران نوروزی این آمار تنها یک بار لحاظ شد.
وی اضافه کرد: در سال های گذشته آمار گردشگران بر اساس نفر سفر در ورودی شهرها محاسبه می شد که واقعی نبود اما از چند سال پیش این رویه اصلاح شد و آمار گردشگران بر مبنای اسکان محاسبه می شود.
به گفته شنبه زاده، برنامه ریزی های کلان حوزه گردشگری این استان نیازمند آمار صحیح و واقعی از تعداد گردشگران ورودی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام با بیان اینکه این تعداد بازدید جدا از آمار بازدیدکنندگان اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان است، یادآور شد: آمار بازدید از اماکن مذهبی استان توسط اوقاف و امور خیریه به صورت جداگانه اعلام می شود.
وی اظهار کرد: استان ایلام با داشتن یک هزار و 500 ابنیه تاریخی و آثار طبیعی و تفریحی یکی از مناطق مستعد کشور برای توسعه گردشگری و جلب گردشگران داخلی و خارجی به ویژه در ایام نوروز و فصل بهار است.
استان ایلام با دو میلیون هکتار گستره در منطقه کوهستانی و مرتفع غرب کشور واقع شده و به سبب داشتن طبیعت بکر و زیبا، کوه های سر به فلک کشیده و دشت های سرسبز به عروس زاگرس معروف است.
ایلام با وجود داشتن منابع طبیعی خدادادی و آثار و ابنیه تاریخی فراوان و منحصربه فرد، زیارتگاه ها و اماکن مذهبی و یادمان های دفاع مقدس از زیرساخت های مناسب برای توسعه گردشگری برخوردار نیست.
/6034/6032
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.