مازیار سلیمان نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رهاکردن خودسرانه این جانواران می تواند به حیات وحش بومی، زیستگاه ها و چرخه جانوری استان آسیب جدی وارد سازد.
وی با بیان اینکه این گونه ها از آنجا که بومی مناطق طبیعی استان ایلام نیستند، یادآور شد: این حیوانات گونه های مهاجم محسوب شده و می توانند برای دیگر جانواران بومی و زیستگاه های آنها تهدید به شمار آیند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام افزود: این گونه های غیر بومی ناقل و عاملی برای انتشار بیماری های مختلف در میان حیات وحش استان هستند که با انتقال ویروس چرخه جانوری این منطقه را دست خوش معضل و مشکل می کنند.
سلیمان نژاد به مردم توصیه کرد: از خرید گونه های جانوری غیر اهلی مانند لاک پشت، ماهی قرمز، مار، مارماهی و ... و حتی ماهی قرمز خودداری کنند چرا که این جانوران ناقل بیماری های ویروسی هستند.
وی گفت: اگر نگهداری این گونه های وحشی برای مردم به هر عنوان مقدور نباشد به جای رهاسازی خودسارانه این گونه ها در طبیعت آنها را به اداره محیط زیست تحویل دهند و از رها کردن ماهی قرمز در روان آب های طبیعی نیز خودداری کرده ماهی ها را به شهرداری یا محیط زیست بدهند.
به گزارش ایرنا، از گستره 2 میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون 700 هزار هکتار آن را اراضی طبیعی تشکیل داده است.
بیش از هفت درصد مساحت کل استان را عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست تشکیل داده است که از این مقدار 141 هزار و 800 هکتار را مناطق حفاظت شده، یک هزار و 475 هکتار آثار طبیعی ملی و 368 هزار و 200 هکتار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع تشکیل داده است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.