محمد حیدری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فراهم کردن بستری مناسب در جهت ایجاد امید به زندگی در بین ورزشکاران بیمار و بیماران خاص و پیوند اعضا وظیفه ای خطیر و نیازمند همکاری تنگاتنگی می باشد که بر عهده همه افراد سالم و مسئولان ذیربط گذاشته شده است.
وی افزود: این ورزشکاران بیمار، افزایش انگیزه و میل به ادامه زندگی را به راحتی در کنار ورزش همگانی و قهرمانی به دست می آورند و مسئولان امر باید تا حد توان بسترهای لازم را برای آنها فراهم کنند.
رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا ایلام همکاری و مساعدت با ورزشکاران بیماری خاص و پیوند اعضا را نیازمند عزم جدی و مشارکت همه جانبه دانست و گفت: خدمت به این ورزشکاران نوعی فرصت برای ادای دین و وظیفه انسانی و دینی است.
حیدری با اشاره به هزینه بالای دارویی این بیماران، گفت: هزینه درمان این بیماری ها‌ نسبتا گران و این بیماران باید همواره تحت حمایت قرار گیرند.
وی با اشاره به افزایش امید به زندگی بیماران خاص یادآور شد: بیش از یک دهه از تاسیس فدراسیون نمیگذرد اما سن بیماران و امید به زندگی در بخش بیماران تالاسمی که بطور مداوم به ورزش حرفه ای پرداخته اند بین هشت تا 10 سال در سطح کشور افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه وظیفه این هیات ایجاد فضاهای ورزشی خاص، شادی، نشاط اجتماعی و افزایش امید به زندگی است، گفت: در تلاشیم برای ارتقا و توسعه ورزش بیماری های خاص با خیرین استان تعامل برقرار کرده و با فرهنگ سازی در این زمینه از آنها بخواهیم در این حوزه ورود پیدا کنند تا این افراد بتوانند از امکانات عادلانه و مخصوص خود بهره مند شوند.
رئیس هیات ورزش بیماران خاص ایلام با بیان اینکه نداشتن آمار دقیق بیماران باعث شده تا این فدراسیون نتواند بدرستی برای ورزش این قشر برنامه ریزی کند، اضافه کرد: تلاش این هیات جذب حامی مالی و فعال نمودن رشته های ورزشی بصورت رایگان و ایجاد سالن اختصاصی همچنین همکاری با انجمن های بیماران خاص برای جذب بیشتر بیماران ورزشکار است.
استان ایلام دارای 174 ورزشکار بیماران خاص و پیوند اعضای سازمان یافته در بخش زنان و مردان است که از این تعداد 60 نفر دربخش تالاسمی، 27 نفر در بخش هموفیلی، 80 نفر دربخش دیابت و هفت نفر نیز در بخش ام اس فعالیت دارند.
بیماران خاص شامل هموفیلی، تالاسمی، دیابت، دیالیز و ام اس است.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.