به گزارش ایرنا، محمدرضا تردست روز دوشنبه در نشست تجلیل از سازمان های مردم نهاد اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد، سمن های غیر دولتی هستند که بصورت داوطلبانه و غیر انتفاعی در حوزه های مختلف فعالیت می کنند و یکی از ویژگی های آنها خودجوش بودن و قانونمندی برنامه های آنها است.
وی افزود: سازمان های مردم نهاد بعنوان یکی از مهم ترین مخاطبان اداره کل ورزش و جوانان همچنین یکی از گروه های مرجع اجتماعی وظایف مختلفی از جمله افزایش نشاط بین جامعه بخصوص جوانان را در طول سال انجام می دهند.
تردست با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد در راستای اهداف خاصی فعالیت می کنند، گفت: مشارکت اجتماعی جوانان، ایجاد فرصت و امکان بروز رشد استعدادها و توانمندی های جوانان، کمک به غنی سازی اوقات فراغت و جهت دادن به گرایش های مشارکت جویانه و پرورش توانایی های بالقوه جوانان، اعتلای نقش و جایگاه جوانان در عرصه مدیریت جامعه و استفاده از انرژی و قابلیت آنها مهمترین اهداف جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بین جوانان است.
وی یادآور شد: بمناسبت جشن نوروز، خانه جوانان استان ایلام بعنوان مرجع و پاتوق جوانان گرد هم می آیند و جشن های نوروزی را بمنظور نشاط افزایی و ارتقا سلامت و روان بین آحاد مردم استان برگزار می کند.
تردست گفت: یکی از برنامه های مهم نوروزی خانه جوانان ایلام علاوه بر نشاط افزایی، پاکسازی محیط زیست توسط سازمان های مردم نهاد است و در ایام عید نوروز شاهد پاکسازی و ارائه خدمات زیست محیطی توسط این سمن ها به مردم خواهیم بود.
وی تاکید کرد: ایلام بعنوان یکی از استان های مسافر پذیر و ورود گردشگران بسیار از ظرفیت محیط زیست و منابع طبیعی بعنوان یکی از اولویت های آن توسط سمن ها استفاده خواهد شد.
تردست با بیان اینکه برای برگزاری جشنواره بازی های بومی ، محلی هماهنگی های لازم با دفتر امور اجتماعی استانداری انجام شده، گفت: برای ارتقای سلامت روان و نشاط افزایی در 10 روستا و در 10 شهرستان جشنواره بازیهای بومی محلی بین روستاییان برگزار می شود.
وی تاکید کرد: برگزاری جنگ های شادی و جشنواره های عید نوروز نباید تنها مختص مرکز شهرستان باشد و شاهد این شور و شادی در سطح روستاها نیز باشیم.
نشست تجلیل از سازمان های مردم نهاد و اعضای این سازمان ها روز دوشنبه در فرهنگسرای جوان ایلام برگزار شد و در پایان از سمن های فعال در استان ایلام تجلیل بعمل آمد.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.