ایوب چراغی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به لزوم کنترل و رفع فوری مخاطرات ناشی از رانش ضلع جنوبی شهر چوار این موضوع در دستور کار دستگاه ‌های ذیربط در شورای فنی استان قرار گرفت و با تاکید معاون استاندار، فرماندار ایلام و مدیرکل مدیریت بحران استانداری عملیات تثبیت اولیه در این نقطه با نظارت مدیرکل دفتر فنی در حال پایان است.
وی افزود: با توجه به تخریب پنج منزل مسکونی در حادثه رانش زمین در چوار، شهرداری چوار نسبت به شناسایی اراضی در محدوده شهر برای ساخت و ساز منزل مسکونی برای این خانوارها اقدام نموده و پس از رفع موانع در اختیار آنها قرار می گیرد.
چراغی با بیان اینکه برای ساخت منازل مسکونی خسارت دیدگان رانش زمین چوار تسهیلات با بهره کم و وام بلاعوض نیز در اختیار آنان قرار می گیرد، گفت: در جلسه شورای فنی مصوب شد شهرداری چوار با کمک و بهره گیری از امکانات دیگر دستگاه ها عملیات تثبیت را آغاز کند که از 19 اسفند ماه جاری راهداری و حمل و نقل جاده ای، بنیاد مسکن و شرکت پتروشیمی بخشی از امکانات خود را در محل استقرار و عملیات اجرایی فراهم کرده اند.
به گزارش ایرنا، بخش چوار با یک هزار و 400 کیلومتر مربع وسعت، دارای 47 روستا و 46 کیلومتر مرز مشترک با عراق است و طبق آخرین سرشماری ها 28 هزار نفر ساکن و شناور ساکن این بخش هستند.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله استان کرمانشاه به تعداد زیادی از سازه های استان ایلام آسیب وارد کرد از جمله اینکه بر اثر بروز پدیده رانش زمین در بخش چوار از توابع شهرستان ایلام پنج واحد مسکونی تخریب کامل شد و 70 منزل مسکونی نیز در معرض فرورفت و ریزش قرار دارد.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.