منصور محبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کتاب تألیف علیرضا اسدی نویسنده و پژوهشگر ایلامی است و توسط انتشارات جوهر حیات منتشر و راهی بازار نشر شده است.
وی ادامه داد: استان ایلام به عنوان یکی از باسابقه ‌ترین جایگاه‌ های تمدنی ایران، به واسطه‌ تنوع نژاد‌ها و زبان‌ ها در آن کمتر مورد بررسی نژادی، زبانی و نسب‌ شناسی قرار گرفته شده‌ است و تاریخ آن از گذشته‌ دور تا به امروز همچنان ناکاویده مانده ‌است.
مسوول امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام تاکید کرد: در کتاب با ایلامیان در ایلام فرازهایی عمیق و رسا از تاریخ، نسب‌ شناسی و فرهنگ فولکلور استان ایلام به رشته تحریر درآمده است.
به گفته محبی، این کتاب با توجه به گستردگی قلمرو تحقیق و به خصوص پراکندگی ایلات، طوایف و خاندان‌ های کرد، لر، لک و عرب در سطح استان ایلام علاوه بر مصاحبه و تحقیقات میدانی، از منابع دست اول و ثانویه و جدید‌ترین پژوهش‌ های صورت گرفته در ارتباط با تاریخ و نسب ‌شناسی اقوام، ایلات، طوایف و خاندان‌ های استان ایلام استفاده شده‌ است.
محبی اضافه کرد: کتاب با ایلامیان در ایلام در 10 فصل و 924 صفحه با قیمت 500 هزار ریال اسفند ماه جاری چاپ و منتشر شده است.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.