سید علی حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پروژه ها شامل احداث بند گابیونی به حجم 800 مترمکعب، احداث سازه های خشکه چینی (کنترل آبراهه) به حجم 200 مترمکعب و احداث بند سنگی ملاتی به حجم 900 مترمکعبی هستند.
وی افزود: هزینه اجرای این طرح ها از محل اعتبارات ملی و با هدف حفاظت آب و خاک، کنترل فرسایش کناری و بستر آبراهه ها و رودخانه های فصلی منطقه و جلوگیری از خسارات ناشی از سیل به تأسیسات و مراکز جمعیتی پائین دست، در محدوده طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز بخش سراب میمه بوده و با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در دست اجراست.
رئیس منابع طبیعی دهلران با اشاره به اجرای پروژه بذرکاری و بذرپاشی در حوزه بخش سراب میمه یادآور شد: این عملیات در محدوده طرح مرتع داری پشت مله در حوزه بخش سراب میمه و در سطح 70 هکتار (با کاشت بذور جنگلی بادام، بنه و ارژن و بذر مرتعی فستوکا) و با هدف تقویت ، اصلاح و احیاء پوشش گیاهی مرتعی منطقه، افزایش علوفه ، حفاظت خاک و کاهش اثرات مخرب ناشی از خشکسالی از محل اعتبارات ملی انجام و اجرا شده است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران اجرای پروژه ترمیم عملیات خاکی سیستم های پخش سیلاب منطقه برتش را از دیگر پروژه ها ذکر کرد و گفت: پروژه فوق بصورت پیمانی و از محل اعتبارات ملی (آبخیزداری در حوزه های فاقد سد) و بمنظور ترمیم شکستگی خاکریزهای سیستم های پخش سیلاب منطقه برتش انجام می شود.
وی رسوب برداری کانال های گسترش و پخش بخشی از سیستم های احداثی قبلی در منطقه و افزایش کارایی آنها و جلوگیری از خسارات سیل به اراضی پائین دست و با هدف تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و تقویت چاه های آب منطقه و کاهش اثرات مخرب ناشی از سیل و خشکسالی را از دیگر اهداف این پروژه عنوان کرد و گفت: این طرح هم اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.