مراد جلیلیان روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از این دو مورد کتاب هایی با موضوع دین و مذهب، علوم محض، تاریخ و جغرافیا، فلسفه و روانشناسی، علوم کاربردی و عملی،هنر و سرگرمی، کلیات و زبان ها به ترتیب اولویت های بعدی کتابهای مورد تقاضای مراجعان به کتابخانه های عمومی این استان را تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه عمده مراجعان به کتابخانه های عمومی این استان را بانوان تشکیل می دهند ادامه داد: از مجموع 100هزار و 167نفری که امسال به کتابخانه های عمومی این استان مراجعه کرده 59 هزار و 145نفر زن و 41هزار و 22نفر را مردان تشکیل می دهند.
وی بیشترین دوره سنی که به کتابخانه های عمومی استان مراجعه شده در سال جاری را نوجوانان و جوانان عنوان کرد و کودکان و بزرگسالان به ترتیب مراجعان بعدی را تشکیل می دهند.
جلیلیان با بیان اینکه امسال دو کتابخانه در این استان کلنگ زنی شده و دو کتابخانه زنجیره و مرکزی نیز بهره برداری شده اند، افزود: اکنون عملیات ساخت هفت کتابخانه روستایی نیز با مشارکت افراد خیر در حال ساخت است.
وی گفت: علاوه بر این ساخت هشت کتابخانه در مناطق شهری استان نیز در حال احداث است که در مجموع 70درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
به گفته مدیر کل کتابخانه های عمومی ایلام، اکنون 650 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی این استان وجود دارد و بیش از 36هزار نفر نیز عضو کتابخانه های عمومی هستند.
وی تعداد کتابخانه های فعال موجود در استان را 52 مرکز عنوان کرد که از این تعداد 43 کتابخانه عمومی و 9 کتابخانه نیز مشارکتی است.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.