به گزارش ایرنا، مرتضی سلیمی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل سابق و جدید جمعیت هلال احمر استان ایلام افزود: ساخت آشیانه بالگرد به عنوان پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان ایلام 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال انجام است.
وی ادامه داد: چنانچه ساخت این آشیانه به نتیجه رسیده و تکمیل شود منعی برای واگذاری بالگرد از سوی این جمعیت به استان ایلام وجود نخواهد داشت.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تاکید کرد: چنانچه پایگاه امداد هوائی جمعیت هلال احمر استان در هفته هلال احمر سال آینده به بهره برداری برسد، تامین بالگرد امدادی 15 روز در ماه برای استان ایلام از سوی این جمعیت فراهم خواهد شد.
سلیمی همچنین به فعالیت 13 پایگاه امداد و نجات جاده ای این استان اشاره کرد و گفت: باید مطالعه لازم در این زمینه انجام و محورهای استان که به ساخت پایگاه امداد جاده ای نیاز دارند، تجهیز و جمعیت هلال احمر حمایت لازم را خواهد داشت.

*** کاهش مدت زمان حضور امدادگران هلال احمر در مکان وقوع حادثه

مدیرکل سیاسی، انتظامی استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: جمعیت هلال احمر نوعی جنبش جهانی است که میلیون ها عضو داشته و اهداف اصلی اش برقراری صلح، احترام و سلامت انسان هاست.
خیرالله گراوند اضافه کرد: امدادگران این جمعیت بدون در نظر گرفتن ملیت، انسان ها را در بلایای طبیعی کمک کرده و اهدافشان بشر دوستانه است.
وی به وضعیت روند امدادرسانی این جمعیت در حوادث اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید مدت زمان حضور امدادگران هلال احمر در مکان حادثه در مناطق شهری از 1 به پنج دقیقه کاهش یافته است.
وی با اشاره به وجود 13 پایگاه امداد و نجات جاده ای در ایلام گفت: با توجه به حادثه خیز بودن محورهای ارتباطی این استان تعداد این پایگاه ها باید به 18 مرکز افزایش یابد.
گراوند همچنین با اشاره به نبود نمایندگی جمعیت هلال احمر در برخی شهرستان های استان خواستار استقرار شعب این جمعیت در تمامی 10شهرستان استان ایلام شد.

*** مثبت شدن تراز داروخانه جمعیت هلال احمر ایلام

مدیرعامل سابق جمعیت هلال احمر ایلام نیز در این آیین گفت: چهار سال پیش داروخانه این جمعیت را که در حال ضرر بود، تحویل گرفته شد و امروز بحالت تراز مثبت آنرا تحویل می دهیم.
محمد سلیمانی اظهار کرد: طی چهار سال اخیر توسعه پایگاه های امداد و نجات جاده ای در استان انجام شد که مهمترین آن ایجاد پایگاه در مرز مهران بوده است.
وی با بیان اینکه علاوه بر این شماری از پایگاه های امدادی نیز تجهیز و بازسازی شده اند، افزود: امروز ایلام در ردیف 10 استان برتر کشور در حوزه پایگاه های امداد جاده ای است.
در این آیین که در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر برگزار شد از محمد سلیمانی تقدیر و حسین عارفی به عنوان سرپرست جدید جمعیت هلال احمر استان ایلام منصوب شد.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.