به گزارش ایرنا، از خانه که خارج می شوی کوچه و خیابانها مملو از مردمی است که با هیجان برای خرید عید در رفت و آمد هستند هر کس به اندازه دارایی خود ناامید به خانه باز نمیگردد و در حد توان برای خود خرید کوچکی انجام داده و خوشحال از آن به استقبال سال جدید می رود.
شور و نشاط مردم دیدنی است و فروشندگان نیز در رسته های مختلف به هر وسیله ای مشتریان را برای خرید جذب مغازه خود می کنند.
اما کیفیت و قیمت مناسب کالا از شاخص های مهم خانواده ها برای خرید اجناس مورد نظر آنها است و در شلوغی و ازدحام عرضه انواع محصولات باید به کم فروشی و گرانفروشی عده ای از فروشندگان نیز توجه کرد.
در این میان افرادی نیز هستند که قدرت خرید ندارند و به سراغ اجناس ارزان قیمت و بی کیفیت می روند که جا دارد در این روزهای پایانی سال شادی خود را با دیگران تقسیم کنیم و در حد توان خود از این افراد برای داشتن نوروزی بهتر دلجویی کنیم.
با توجه به دایر شدن نمایشگاه بهاره در ایلام برای خانواده ها فرصت مغتنمی است که از این غرفه ها دیدن کنند و اجناس و اقلام مورد نیاز خود را با صرفه جویی در وقت و زمان خریداری کنند.
بمنظور جلوگیری از گرانفروشی و رفاه حال خریداران، تنظیم و ایجاد ثبات در قیمت انواع اجناس و اقلام، جلوگیری از ایجاد سردرگمی در بازار، مسئولان ستاد تنظیم بازار تمهیدات لازم برای فروشندگان و خریداران را در نظر گرفته اند.
** طرح نظارتی تنظیم بازار کالا و خدمات ویژه نوروز از اول اسفند ماه آغاز شده است
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان ایلام نیز در خصوص بازار شب عید گفت: امسال و همزمان با شلوغی بازار طرح نظارتی تنظیم بازار کالا و خدمات ویژه نوروز، از یک اسفندماه همزمان در سراسر کشور آغاز شده و تا پایان فروردین 97 ادامه خواهد یافت.
یاراله نصیری افزود: برای دسترسی بهتر شهروندان به اقلام و اجناس مورد نیاز نمایشگاه بهاره در ایلام دایر شده و فرصت مناسبی در اختیار خانواده ها برای خرید راحت تر قرار داده است.
وی افزود: این نمایشگاه دارای 200 غرفه است که از این تعداد 55 غرفه در بخش پوشاک، 12 غرفه در بخش کیف و کفش، 25 غرفه خشکبار و تنقلات و مابقی نیز مربوط به سایر صنوف است.
نصیری با بیان اینکه کالاها و اجناس نمایشگاه بهاره با 10 تا 15 درصد تخفیف عرضه می شوند، یادآور شد: 29 غرفه متعلق به غرفه داران تولید کنندگان خارج استان هستند که کالاهای خود را از تولید به مصرف عرضه می‌کنند.
**20 گروه بر عرضه کالاهای نوروزی در استان ایلام نظارت می کنند
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام در زمینه اجرای طرح تشدید نظارت بر عرضه کالا و خدمات در ایام نوروز 97 گفت: 20 گروه بر عرضه کالاهای نوروزی در استان ایلام نظارت می کنند.
مهدی شریفی اظهار کرد: طرح نظارت نوروزی در 2 بخش کالا و خدمات و به 2 شکل سازمانی و مشترک با دیگر نهادها از 15 بهمن ماه آغاز شده و تا 15 فروردین نیز ادامه دارد.
وی افزود: این اداره کل در ایام عید برای کمک به مردم در بخش بازار و جلوگیری از گران‌ فروشی و تخلف با ایجاد پایگاه ‌های ثابت و سیار، نظارت و کنترل خود در بازار بویژه بر روند عرضه کالاهای اساسی و پر تقاضا را تشدید می‌کند.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام تاکید کرد: در این ایام و با همکاری مجامع امور صنفی، تخلفات صنوف به صورت محسوس و نامحسوس رصد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در امور صنفی به صورت فوری به تخلفات رسیدگی می‌شود.
شریفی گفت: در صورتیکه مردم در جریان خرید کالاهای مورد نیاز خود در این ایام با تخلف واحد صنفی مواجه شدند، علاوه بر شماره تلفن 124 که در تمام شهرستان ها فعال است، می توانند با شماره تماس 33363192 نیز تماس بگیرند تا بطور مستقیم به ستاد خبری وصل شده و گزارش تخلف صورت گرفته را اعلام کنند.
** تامین 520 تن میوه شب در استان ایلام
وی همچنین از تامین میوه پر مصرف شب عید (پرتغال و سیب) استان برای ایام منتهی به سال جدید گفت: هیچ گونه مشکلی بابت تامین میوه و مرکبات شب عید در استان وجود ندارد و بیش از 520 تن میوه به اندازه نیاز آماده توزیع در شب عید است.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام از برگزاری نمایشگاه بهاره در مرکز استان (سوله اداره کل غله ایلام ) خبر داد و اضافه کرد: این نمایشگاه به مدت 10 روز از 12 تا 22 اسفند برگزار می شود و مردم می توانند نیازهای اساسی خود را از این نمایشگاه تامین کنند.
به گفته وی، در این نمایشگاه ها اقلام مورد نیاز مردم از قبیل پوشاک، کیف و کفش، گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات، برنج و خشکبار زیر قیمت بازار عرضه می شود.
شریفی تصریح کرد: نظارت کافی از سوی سازمان های نظارتی در طول مدت برگزاری نمایشگاه بهاره بر نحوه عرضه کالاها انجام می شود تا از افزایش قیمت در این نمایشگاه ها جلوگیری شود.
وی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه ‏های عرضه مستقیم کالا و فروش های فوق العاده در سطح شهر از جمله راهبردهای موثر در کنترل و تنظیم قیمت بازار در ایام پایانی سال است.
**طرح نوروزی استاندارد ایلام تا 15 فروردین ادامه دارد
مدیرکل استاندارد ایلام نیز در خصوص نظارت بر مراکز عرضه کالاهای شب عید گفت: از ابتدای اسفند ماه سال جاری بازرسی و نظارت بر مراکز عرضه کالا در این استان افزایش یافته و این روند تا پایان تعطیلات ایام نوروز ادامه خواهد یافت.
مهناز همتی با بیان اینکه نظارت ها در بازار شب عید و این ایام تشدید خواهد شد، اظهار کرد: در این بازرسی ها، کالاهای مشمول رعایت استاندارد اجباری کنترل و با توزیع کالاهای فاقد پروانه استاندارد برابر قوانین رسیدگی و برخورد خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون نمونه برداری از سطح بازار و بازرسی های متعددی در حال انجام است، افزود: بازرسان این اداره کل در قالب گشت های مشترک با همکاری سازمان های صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی استان تا پایان نوروز تمرکز ویژه ای روی مواد غذایی و سایر کالاها مصرفی شهروندان در این ایام خواهند داشت.
مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: مردم از کالایی استفاده کنند که نشان استاندارد داشته باشد و اگر قصد دارند از اصالت کالایی مطمئن شوند کد 10 رقمی زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی 10001517ارسال کنند.
همتی یادآور شد: مصرف کالای با کیفیت و سالم حق همه شهروندان است و تولید کنندگان و عرضه کنندگان باید برای جلب رضایت مشتریان خود در راستای تولید چنین کالاهایی اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، طرح نظارت نوروزی در سطح استان ایلام در 2 بخش کالا و خدمات و به 2 شکل سازمانی و مشترک از اوایل اسفند ماه آغاز شده و تا 15 فروردین نیز ادامه دارد.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.