به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دهلران که با حضور ائمه جمعه استان برگزار شد، اظهار کرد: وحدت و همبستگی ملت، رهبری و مجموعه کارگزاران از برکات نظام جمهوری اسلامی است،ملت ایران در 40 سال گذشته با ولایتمداری و حفظ وحدت بر حول ارزش های دینی و روحیه انقلابی در عرصه های داخلی و خارجی برمشکلات پیروز شده است.
وی افزود: تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم، باعث خنثی شدن تمامی فتنه ها و توطئه های دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی شده است.
امام جمعه ایلام به توانمندی های داخلی کشور در ابعاد مختلف اشاره کرد و یادآور شد: ما با تکیه بر همین توانمندی ها دانش هسته ای و تولید موشک را بدست آوردیم و شعار ما می توانیم را محقق کردیم.
حجت الاسلام لطفی بر ضرورت توجه به ظرفیت های اقتصاد داخلی تاکید کرد و گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی از موضوع های مهم و کلیدی در جهت رسیدن به قله های ترقی است که باید در سطوح مختلف جامعه عملیاتی شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح احیای 60 هزار هکتار از اراضی استان و و نقش دهلران بعنوان قطب کشاورزی افزود: اجرای سامانه گرمسیری و مهار آب های مرزی و ساخت سدها گامی مهم در جهت تحول کشاورزی استان ایلام هستند.
امام جمعه ایلام با اشاره به ظرفیت های مرز برای توسعه همه جانبه استان تصریح کرد: زیرساخت های مرز چیلات از سمت استان ایلام فراهم است، باید تلاش کرد تا امکانات لازم برای فعال شدن این مرز و گشایش آن را آماده کنیم.
فرماندار دهلران نیز در این نشست گفت: این شهرستان با 220 کیلومتر مرز، بیش از 50 درصد از مرزهای استان را شامل می شود، یکی از مطالبات مردم و اولویت های این شهرستان در جهت رونق معیشت و کار مردم راه اندازی بازارچه مرزی دهلران است.
سید حسینعلی موسوی افزود: عزم مجموعه مدیریتی استان بر راه اندازی مرز چیلات است و تاکنون با دستور مدیریت ارشد استان اقدامات خوبی در زمینه زیرساختی در این مرز انجام شده است.
فرماندار دهلران چهار خطه کردن محور دهلران به اندیمشک و مهران را از دیگر اولویت ها در این شهرستان ذکر کرد و گفت: با تلاش دولت و پیگیری های بعمل آمده در استان این مهم نیز در حال اجراست.
امام جمعه دهلران نیز در خصوص راه اندازی مرز چیلات گفت: امیدواریم با توجه به نقش شهرستان در ایام اربعین و تردد زائرین حسینی و بهره مندی مردم این مرز راه اندازی شود.
7175/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.